Bu çalışma bizim şiirde duygudaşlık konusundaki savımıza dayanak oluşturan birçok şiirin dil psikolojisi yöntemiyle çözümlenmesi üzerine kuruludur: belirgin niteliklerini vurgulayarak örneklemek açısından şiir dili psikanaliz ve dilbilim birlikteliğinin olanaklarıyla çözümlenmektedir.
Şiir dilinin özne nesne arasındaki ilişkilerinden beslenen ve dil düşünce bağıntılarının tasarım, düşlemsel beden ve simgesel olarak ötekine yönelik niteliğini yorumlama üzerine planlanan çalışmanın odağında önce Baudelaire'le yeraltı uzamının şiirleri ve ardından Türk şiirinden seçili örneklerle yeryüzü uzamını masa'yla görünür kılan şiirler irdelenmiştir. Baudelaire şiirinde duygudaşlığın irdelenmesine dönük bu çalışmada dil düşünce ilişkilerini sözcelem koşullarına göre sorgulayan ruh çözümleyim ve dilbilimin akıl yürütme, değerlendirme, çıkarım, sezdirim, sıralama, ilişki kurma ve önermelerde bulunma gibi kimi temel kavramları bağlam içindeki işlevleri öne çıkarılarak ele alınmıştır.
Çalışmamızın ikinci bölümünde yeraltı uzamından, yerüstünün bilişsel uzamına yönelerek Sait Faik Abasıyanık, Cahit Sıtkı Tarancı, Özdemir Asaf ve Edip Cansever, Behçet Necatigil, Can Yücel, Attila İlhan şiirleri üzerinde durarak özellikle içerisinde (masa) geçen şiirleri, masa'lı şiirler başlığı altında ele almayı denedik. Masa bir sinema tekniği kullanılarak öne çıkarılıyor, yani üzerine ışık tutarak onu diğerlerinden belirgin bir şekilde ayırarak, kamerayı ona odaklayarak diğer nesnelerin arasından seçilerek öne çıkarılmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | 68,12 | 204,35 |
6 | 35,96 | 215,78 |
9 | 25,25 | 227,22 |
12 | 19,89 | 238,63 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | 68,12 | 204,35 |
6 | 35,96 | 215,78 |
9 | 25,25 | 227,22 |
12 | 19,89 | 238,63 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | 68,12 | 204,35 |
6 | 35,96 | 215,78 |
9 | 25,25 | 227,22 |
12 | 19,89 | 238,63 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | 68,12 | 204,35 |
6 | 35,96 | 215,78 |
9 | 25,25 | 227,22 |
12 | 19,89 | 238,63 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | 68,12 | 204,35 |
6 | 35,96 | 215,78 |
9 | 25,25 | 227,22 |
12 | 19,89 | 238,63 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | 68,12 | 204,35 |
6 | 35,96 | 215,78 |
9 | 25,25 | 227,22 |
12 | 19,89 | 238,63 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 187,00 | 187,00 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Bu çalışma bizim şiirde duygudaşlık konusundaki savımıza dayanak oluşturan birçok şiirin dil psikolojisi yöntemiyle çözümlenmesi üzerine kuruludur: belirgin niteliklerini vurgulayarak örneklemek açısından şiir dili psikanaliz ve dilbilim birlikteliğinin olanaklarıyla çözümlenmektedir.
Şiir dilinin özne nesne arasındaki ilişkilerinden beslenen ve dil düşünce bağıntılarının tasarım, düşlemsel beden ve simgesel olarak ötekine yönelik niteliğini yorumlama üzerine planlanan çalışmanın odağında önce Baudelaire'le yeraltı uzamının şiirleri ve ardından Türk şiirinden seçili örneklerle yeryüzü uzamını masa'yla görünür kılan şiirler irdelenmiştir. Baudelaire şiirinde duygudaşlığın irdelenmesine dönük bu çalışmada dil düşünce ilişkilerini sözcelem koşullarına göre sorgulayan ruh çözümleyim ve dilbilimin akıl yürütme, değerlendirme, çıkarım, sezdirim, sıralama, ilişki kurma ve önermelerde bulunma gibi kimi temel kavramları bağlam içindeki işlevleri öne çıkarılarak ele alınmıştır.
Çalışmamızın ikinci bölümünde yeraltı uzamından, yerüstünün bilişsel uzamına yönelerek Sait Faik Abasıyanık, Cahit Sıtkı Tarancı, Özdemir Asaf ve Edip Cansever, Behçet Necatigil, Can Yücel, Attila İlhan şiirleri üzerinde durarak özellikle içerisinde (masa) geçen şiirleri, masa'lı şiirler başlığı altında ele almayı denedik. Masa bir sinema tekniği kullanılarak öne çıkarılıyor, yani üzerine ışık tutarak onu diğerlerinden belirgin bir şekilde ayırarak, kamerayı ona odaklayarak diğer nesnelerin arasından seçilerek öne çıkarılmaktadır.