Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü

Stok Kodu:
9789755537573
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
334
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
440,00TL
352,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 37,43TL
Havale/EFT ile: 344,96TL
Temin süresi 6 gündür.
9789755537573
426735
Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü
Sinemada ve Edebiyatta Şiirin Yüzü
352.00

“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile...” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor.

Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde, kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında, dünya görüşünde, insan ve sanat anlayışında buluyor.Yılmaz Güney'in trajedisinde, gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın “saudade”sinde, sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki “ah!”ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç, bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında, Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette, bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz, şiirin yüzü...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 128,22    384,67   
6 67,70    406,17   
9 47,52    427,72   
12 37,43    449,19   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 352,00    352,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Bütün sanatlar şiire dayanır, hatta şiirin kendisi bile...” diyor, Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş, bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor.

Bu yüz, en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde, kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında, dünya görüşünde, insan ve sanat anlayışında buluyor.Yılmaz Güney'in trajedisinde, gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın “saudade”sinde, sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki “ah!”ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç, bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında, Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette, bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz, şiirin yüzü...

Kapat