Siyasal Aklın Eleştirisi - Platon'dan Postmodernlere

Stok Kodu:
9786057629586
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
470
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
400,00TL
280,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 29,78TL
Havale/EFT ile: 274,40TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057629586
623109
Siyasal Aklın Eleştirisi - Platon'dan Postmodernlere
Siyasal Aklın Eleştirisi - Platon'dan Postmodernlere
280.00

Felsefe doğası gereği dünyayı anlama ve yorumlama çabası olduğu kadar onu değiştirme etkinliğidir. Felsefe dünyayı anlamaya ve yorumlamaya çalıştığı andan dünyaya müdahale etmeye ve değiştirmeye başlamıştır.  Rasyonel düşünme tarzı olan felsefi etkinliğin öznesi olan filozof,  şair ve sofiste karşı konumlanarak ve çatışarak siyasal ve toplumsal olanı/alanı ele geçirme ve aklın düzenine tabi kılma kavgası içerisinde olmuştur. Hakikatin aritmetik bir hesaplama ve sanatsal yaratım işi olmadığının bilinciyle hakikat(in iktidarı) iddiasında direten felsefenin devlet talebi en yetkin biçimde Platon tarafından Devlet’te filozof-kral, Yasalar’da ise yasanın iktidarı istemiyle dile getirilir. İster filozof-kral ister yasa aracılığıyla olsun felsefenin amacı aklın iktidarının gerçekleştirilmesi, logopolisin inşa edilmesidir.
Gerçekte felsefenin bu akıl devleti arayışı salt bir arzu olarak kalmamış gerçeklik kazanmıştır. İstisnai olmakla birlikte filozof kral(lar)a tanıklık eden insanlık modern çağda felsefi devletin doğuşuna tanıklık etmiştir. Başka bir ifadeyle felsefe mutlak değil, ancak mümkün surette kendisini politik olarak gerçekleştirmiş,  insanlık din devletini deneyimlediği ölçüde modern dönemde felsefi devleti deneyimlemiştir. Ancak sonuç vaat edilen mutluluk olmamış, insanlık politik aklın dünyaya müdahalesi olan felsefi devletin yarattığı yıkımı deneyimleyerek ürpertiyle geri çekilmiştir.  Bu nedenle modern politik düşünce tarihinin önemli bir kısmı dünyayı belirli bir doğrultuda değiştiren, dünyayı büyüsünden yoksun bırakan, nicelikselleştiren, mekanikselleştiren, toplumsal etosu ve imgeyi tahrip eden felsefi politik aklın yani politik rasyonalizmin eleştirisinin tarihi olarak şekillenmiş, aklın tarihi neredeyse akılla kurtuluştan akıldan kurtuluşa uzanan bir süreç olarak cereyan etmiştir. Elinizdeki eser bu konulara ilgi duyan okuyucuları politik düşünce tarihinde bir gezintiye çağırmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 101,99    305,98   
6 53,85    323,09   
9 37,80    340,23   
12 29,78    357,31   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 280,00    280,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Felsefe doğası gereği dünyayı anlama ve yorumlama çabası olduğu kadar onu değiştirme etkinliğidir. Felsefe dünyayı anlamaya ve yorumlamaya çalıştığı andan dünyaya müdahale etmeye ve değiştirmeye başlamıştır.  Rasyonel düşünme tarzı olan felsefi etkinliğin öznesi olan filozof,  şair ve sofiste karşı konumlanarak ve çatışarak siyasal ve toplumsal olanı/alanı ele geçirme ve aklın düzenine tabi kılma kavgası içerisinde olmuştur. Hakikatin aritmetik bir hesaplama ve sanatsal yaratım işi olmadığının bilinciyle hakikat(in iktidarı) iddiasında direten felsefenin devlet talebi en yetkin biçimde Platon tarafından Devlet’te filozof-kral, Yasalar’da ise yasanın iktidarı istemiyle dile getirilir. İster filozof-kral ister yasa aracılığıyla olsun felsefenin amacı aklın iktidarının gerçekleştirilmesi, logopolisin inşa edilmesidir.
Gerçekte felsefenin bu akıl devleti arayışı salt bir arzu olarak kalmamış gerçeklik kazanmıştır. İstisnai olmakla birlikte filozof kral(lar)a tanıklık eden insanlık modern çağda felsefi devletin doğuşuna tanıklık etmiştir. Başka bir ifadeyle felsefe mutlak değil, ancak mümkün surette kendisini politik olarak gerçekleştirmiş,  insanlık din devletini deneyimlediği ölçüde modern dönemde felsefi devleti deneyimlemiştir. Ancak sonuç vaat edilen mutluluk olmamış, insanlık politik aklın dünyaya müdahalesi olan felsefi devletin yarattığı yıkımı deneyimleyerek ürpertiyle geri çekilmiştir.  Bu nedenle modern politik düşünce tarihinin önemli bir kısmı dünyayı belirli bir doğrultuda değiştiren, dünyayı büyüsünden yoksun bırakan, nicelikselleştiren, mekanikselleştiren, toplumsal etosu ve imgeyi tahrip eden felsefi politik aklın yani politik rasyonalizmin eleştirisinin tarihi olarak şekillenmiş, aklın tarihi neredeyse akılla kurtuluştan akıldan kurtuluşa uzanan bir süreç olarak cereyan etmiştir. Elinizdeki eser bu konulara ilgi duyan okuyucuları politik düşünce tarihinde bir gezintiye çağırmaktadır.

Kapat