Soren Kierkegaard’da Öznel Hakikat Kavramı

Stok Kodu:
9786057547583
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
432
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
307,00TL
214,90TL
Taksitli fiyat: 12 x 22,85TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057547583
396579
Soren Kierkegaard’da Öznel Hakikat Kavramı
Soren Kierkegaard’da Öznel Hakikat Kavramı
214.90

“Gerçekten açıklığa kavuşturmaya ihtiyacım olan şey; bütün eylemlerin öncesinde mutlaka bilginin gelmesinin gerekmesi hariç, neyi bilmem gerektiği değil, ne yapacağım. Bu kendi kaderimi anlama, Tanrı’nın benim gerçekte ne yapmamı istediğini bilme sorunudur. Mesele şu ki, benim için olan hakikati bulmak; uğrunda yaşamayı ve ölmeyi arzulayacağım fikri bulmaktır.”
Søren Kierkegaard

Günümüzde modern insanın abartılı bir bilgi çokluğuna sahip olmasına rağmen hala kendine “ben kimim?” özel sorusunu yöneltmiyor olması ve bu yüzden içinden çıkılmaz sorunlarla boğuşması, Kierkegaard’ın kendi çağı için söylediği “varoluşun ve içselliğin anlamının unutulmuş olması” gerçeğinin bugün de geçerli olduğunu göstermektedir. Onun kendi çağı ve sonrası için belirlediği sorunlar süre gelmekte olup, bu sorunlara getirdiği çözümler de geçerliliğini koruduğu için, Kierkegaard yaşayan, canlı bir filozof olarak kabul edilebilir.

Onun yaşamının ve felsefesinin merkezini hakikat arayışı belirlemiştir. Kişinin kendini seçerek, varoluşsal sıçramalarla ahlaki-dini yaşam alanına ulaşabileceğini söylemiş, imanı hakikate götüren temel bir yeti olarak görmüştür. Fakat imanı da Tanrı ile olan ilişki çerçevesinde belirleyerek, onu nesnel-soyut ve statik bir kavram olmaktan kurtarmaya çalışmıştır.

Kierkegaard’ın “öznel hakikat” kavramı çerçevesinde öne sürdüğü hakikat anlayışını araştıran bu kitap, söz konusu kavramın varoluşla, kendilik ve Tanrı ilişkisiyle olan bağını belirledikten sonra, kendini ve Tanrı’yı bilmek temalarıyla bütünleşmesini ele almaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 78,28    234,84   
6 41,33    247,97   
9 29,01    261,12   
12 22,85    274,23   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 78,28    234,84   
6 41,33    247,97   
9 29,01    261,12   
12 22,85    274,23   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 78,28    234,84   
6 41,33    247,97   
9 29,01    261,12   
12 22,85    274,23   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 78,28    234,84   
6 41,33    247,97   
9 29,01    261,12   
12 22,85    274,23   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 78,28    234,84   
6 41,33    247,97   
9 29,01    261,12   
12 22,85    274,23   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 78,28    234,84   
6 41,33    247,97   
9 29,01    261,12   
12 22,85    274,23   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 214,90    214,90   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

“Gerçekten açıklığa kavuşturmaya ihtiyacım olan şey; bütün eylemlerin öncesinde mutlaka bilginin gelmesinin gerekmesi hariç, neyi bilmem gerektiği değil, ne yapacağım. Bu kendi kaderimi anlama, Tanrı’nın benim gerçekte ne yapmamı istediğini bilme sorunudur. Mesele şu ki, benim için olan hakikati bulmak; uğrunda yaşamayı ve ölmeyi arzulayacağım fikri bulmaktır.”
Søren Kierkegaard

Günümüzde modern insanın abartılı bir bilgi çokluğuna sahip olmasına rağmen hala kendine “ben kimim?” özel sorusunu yöneltmiyor olması ve bu yüzden içinden çıkılmaz sorunlarla boğuşması, Kierkegaard’ın kendi çağı için söylediği “varoluşun ve içselliğin anlamının unutulmuş olması” gerçeğinin bugün de geçerli olduğunu göstermektedir. Onun kendi çağı ve sonrası için belirlediği sorunlar süre gelmekte olup, bu sorunlara getirdiği çözümler de geçerliliğini koruduğu için, Kierkegaard yaşayan, canlı bir filozof olarak kabul edilebilir.

Onun yaşamının ve felsefesinin merkezini hakikat arayışı belirlemiştir. Kişinin kendini seçerek, varoluşsal sıçramalarla ahlaki-dini yaşam alanına ulaşabileceğini söylemiş, imanı hakikate götüren temel bir yeti olarak görmüştür. Fakat imanı da Tanrı ile olan ilişki çerçevesinde belirleyerek, onu nesnel-soyut ve statik bir kavram olmaktan kurtarmaya çalışmıştır.

Kierkegaard’ın “öznel hakikat” kavramı çerçevesinde öne sürdüğü hakikat anlayışını araştıran bu kitap, söz konusu kavramın varoluşla, kendilik ve Tanrı ilişkisiyle olan bağını belirledikten sonra, kendini ve Tanrı’yı bilmek temalarıyla bütünleşmesini ele almaktadır.

Kapat