Sufi Diliyle Siyaset

Stok Kodu:
9789758740840
Boyut:
17x24
Sayfa Sayısı:
172
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2019-02
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
297,00TL
237,60TL
Taksitli fiyat: 12 x 25,27TL
Havale/EFT ile: 232,85TL
Temin süresi 6 gündür.
9789758740840
504068
Sufi Diliyle Siyaset
Sufi Diliyle Siyaset
237.60

Tasavvuf ilminin siyaset düşüncesiyle alakasını kurmak mümkün müdür? Tasavvufî eserlerde yer alan, “kutub”, “halîfe”, “sultan”, “zıllullah”, “tedbîr”, “adl” vb. kavramlar nasıl anlaşılmalı, nasıl okunmalıdır? Bu kavramların zahirî boyutları, siyasî çağrışımları bulunmakta mıdır? Sûfîlerin siyaset ehlinden uzak durmaları genel geçer bir kural mıdır? İnsanın kemaline ilişkin bir eğitim sürecini öngören bu ilim, böylelikle erdemli bir topluma ulaşılmasını hedeflemekte midir? Osmanlı Devleti özelinde tasavvuf-siyaset ilişkisinin boyutları nelerdir? Tasavvufî-siyasî metinlerin Osmanlı siyaset düşüncesi ile siyâsî terminolojisinin teşekkülünde baskın bir öğe olduğu söylenebilir mi?

Sûfî Diliyle Siyaset, Kübreviyye tarikatı sûfîlerinden Necmeddîn-i Daye'nin (v. 654/1256) Mirsādü'l-‘ibad adlı eserinin Osmanlı sultanı II. Murad'a ithafen dönemin mutasavvıflarından Kasım b. Mahmûd Karahisârî (v. 891/1486) tarafından yapılan İrşadü'l-mürîd ile'l-murad başlıklı tercümesinin muhtelif toplum tabakalarının durumlarını ele alan beşinci kısmının Latin harfleriyle neşrinden oluşmaktadır. Gerek Mirsadü'l-‘ibad gerekse İrşadü'l-mürîd Osmanlı ilim ve düşünce dünyası tarafından yüzyıllarca dikkate alınan etkili eserler arasında yer almaktadır.

İrşadü'l-mürîd, aynı zamanda fetret dönemi sonrası Osmanlı Devleti'nde siyaset dilinin nasıl teşekkül ettiğine ve takip eden yıllarda nasıl bir seyre sahip olduğuna dair incelemeler için de önemli bir kaynaktır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 86,55    259,65   
6 45,69    274,17   
9 32,08    288,71   
12 25,27    303,20   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 86,55    259,65   
6 45,69    274,17   
9 32,08    288,71   
12 25,27    303,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 86,55    259,65   
6 45,69    274,17   
9 32,08    288,71   
12 25,27    303,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 86,55    259,65   
6 45,69    274,17   
9 32,08    288,71   
12 25,27    303,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 86,55    259,65   
6 45,69    274,17   
9 32,08    288,71   
12 25,27    303,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 86,55    259,65   
6 45,69    274,17   
9 32,08    288,71   
12 25,27    303,20   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 237,60    237,60   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Tasavvuf ilminin siyaset düşüncesiyle alakasını kurmak mümkün müdür? Tasavvufî eserlerde yer alan, “kutub”, “halîfe”, “sultan”, “zıllullah”, “tedbîr”, “adl” vb. kavramlar nasıl anlaşılmalı, nasıl okunmalıdır? Bu kavramların zahirî boyutları, siyasî çağrışımları bulunmakta mıdır? Sûfîlerin siyaset ehlinden uzak durmaları genel geçer bir kural mıdır? İnsanın kemaline ilişkin bir eğitim sürecini öngören bu ilim, böylelikle erdemli bir topluma ulaşılmasını hedeflemekte midir? Osmanlı Devleti özelinde tasavvuf-siyaset ilişkisinin boyutları nelerdir? Tasavvufî-siyasî metinlerin Osmanlı siyaset düşüncesi ile siyâsî terminolojisinin teşekkülünde baskın bir öğe olduğu söylenebilir mi?

Sûfî Diliyle Siyaset, Kübreviyye tarikatı sûfîlerinden Necmeddîn-i Daye'nin (v. 654/1256) Mirsādü'l-‘ibad adlı eserinin Osmanlı sultanı II. Murad'a ithafen dönemin mutasavvıflarından Kasım b. Mahmûd Karahisârî (v. 891/1486) tarafından yapılan İrşadü'l-mürîd ile'l-murad başlıklı tercümesinin muhtelif toplum tabakalarının durumlarını ele alan beşinci kısmının Latin harfleriyle neşrinden oluşmaktadır. Gerek Mirsadü'l-‘ibad gerekse İrşadü'l-mürîd Osmanlı ilim ve düşünce dünyası tarafından yüzyıllarca dikkate alınan etkili eserler arasında yer almaktadır.

İrşadü'l-mürîd, aynı zamanda fetret dönemi sonrası Osmanlı Devleti'nde siyaset dilinin nasıl teşekkül ettiğine ve takip eden yıllarda nasıl bir seyre sahip olduğuna dair incelemeler için de önemli bir kaynaktır.

Kapat