Süreç mi Yaradılış mı? Çinli Aydınların Düşüncesine Giriş
Heyecan verici bir işe girişmiş François Jullien: Klasik Çin düşüncesinin belli bir ânını (17. yüzyıl başları, Batı düşüncesiyle karşılaşmadan hemen önce), belli bir örneğini Yeni-Konfüçyüsçü yazar Wang Fuzhi) seçip gramerini çıkarmış; Batı düşüncesiyle karşılaştırmış. İki düşünce geleneğinden öğeleri tek tek karşılaştırmak yanıltıcı olacağından, öğelerin ait oldukları kümeleri, bu kümeler içinde gördükleri işlevleri, kümece işleyişlerini kıyaslamış:
Süreç tasavvuruyla yaradılış tasavvurunu, Konfüçyüsçü ahlakla Stoacı ahlakı, yazıyla miti. Ve bütün bunları yaparken asıl amacını hiç unutmamış: Çin düşüncesini tanıtmak, bu düşüncenin gerçekten anlaşılmasını sağlamak.
Meraklısı için işinin ehli bir kalemden aydınlık bir kılavuz.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | 65,64 | 196,92 |
6 | 34,66 | 207,93 |
9 | 24,33 | 218,96 |
12 | 19,16 | 229,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | 65,64 | 196,92 |
6 | 34,66 | 207,93 |
9 | 24,33 | 218,96 |
12 | 19,16 | 229,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | 65,64 | 196,92 |
6 | 34,66 | 207,93 |
9 | 24,33 | 218,96 |
12 | 19,16 | 229,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | 65,64 | 196,92 |
6 | 34,66 | 207,93 |
9 | 24,33 | 218,96 |
12 | 19,16 | 229,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | 65,64 | 196,92 |
6 | 34,66 | 207,93 |
9 | 24,33 | 218,96 |
12 | 19,16 | 229,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | 65,64 | 196,92 |
6 | 34,66 | 207,93 |
9 | 24,33 | 218,96 |
12 | 19,16 | 229,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,20 | 180,20 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Heyecan verici bir işe girişmiş François Jullien: Klasik Çin düşüncesinin belli bir ânını (17. yüzyıl başları, Batı düşüncesiyle karşılaşmadan hemen önce), belli bir örneğini Yeni-Konfüçyüsçü yazar Wang Fuzhi) seçip gramerini çıkarmış; Batı düşüncesiyle karşılaştırmış. İki düşünce geleneğinden öğeleri tek tek karşılaştırmak yanıltıcı olacağından, öğelerin ait oldukları kümeleri, bu kümeler içinde gördükleri işlevleri, kümece işleyişlerini kıyaslamış:
Süreç tasavvuruyla yaradılış tasavvurunu, Konfüçyüsçü ahlakla Stoacı ahlakı, yazıyla miti. Ve bütün bunları yaparken asıl amacını hiç unutmamış: Çin düşüncesini tanıtmak, bu düşüncenin gerçekten anlaşılmasını sağlamak.
Meraklısı için işinin ehli bir kalemden aydınlık bir kılavuz.