Mutlak İdealizm olarak da adlandırılan Hegel felsefesinin içinde Tarih, Mutlak Ruh'un bir parçası olarak geçer ve Tarih'i felsefesinin bütüncül yapısı içinde yorumlanır. Bu bağlamda Hegel’e göre Tarih, toplumlarda beliren Ruh'un gelişmesidir ve belli dönemlerde bazı toplumlar Ruh'un gelişimine öncülük eder. Devlet, Hukuk, Ahlak vs. Ruh'un nesnelleşmesi ve toplumlara sirayet etmesidir. Ruh ise; akıl, töz, ide, Tanrı kavramlarıyla eş anlamlı kullanılır. Bu ise Hegel’in Tarih Felsefesi'ni ideal-rasyonalist ve te(le)olojik bir yapıda kurduğunu gösterir.
Kısaca Tarih Felsefesi, Ruh/Tin Felsefesi'nin bir parçası ve Hegel için genel olarak "felsefi dünya tarihidir ve felsefi dünya tarihinin amacı, tarihte ide'nin bir bilgisidir."
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | 57,37 | 172,12 |
6 | 30,29 | 181,74 |
9 | 21,26 | 191,38 |
12 | 16,75 | 200,99 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | 57,37 | 172,12 |
6 | 30,29 | 181,74 |
9 | 21,26 | 191,38 |
12 | 16,75 | 200,99 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | 57,37 | 172,12 |
6 | 30,29 | 181,74 |
9 | 21,26 | 191,38 |
12 | 16,75 | 200,99 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | 57,37 | 172,12 |
6 | 30,29 | 181,74 |
9 | 21,26 | 191,38 |
12 | 16,75 | 200,99 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | 57,37 | 172,12 |
6 | 30,29 | 181,74 |
9 | 21,26 | 191,38 |
12 | 16,75 | 200,99 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | 57,37 | 172,12 |
6 | 30,29 | 181,74 |
9 | 21,26 | 191,38 |
12 | 16,75 | 200,99 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Mutlak İdealizm olarak da adlandırılan Hegel felsefesinin içinde Tarih, Mutlak Ruh'un bir parçası olarak geçer ve Tarih'i felsefesinin bütüncül yapısı içinde yorumlanır. Bu bağlamda Hegel’e göre Tarih, toplumlarda beliren Ruh'un gelişmesidir ve belli dönemlerde bazı toplumlar Ruh'un gelişimine öncülük eder. Devlet, Hukuk, Ahlak vs. Ruh'un nesnelleşmesi ve toplumlara sirayet etmesidir. Ruh ise; akıl, töz, ide, Tanrı kavramlarıyla eş anlamlı kullanılır. Bu ise Hegel’in Tarih Felsefesi'ni ideal-rasyonalist ve te(le)olojik bir yapıda kurduğunu gösterir.
Kısaca Tarih Felsefesi, Ruh/Tin Felsefesi'nin bir parçası ve Hegel için genel olarak "felsefi dünya tarihidir ve felsefi dünya tarihinin amacı, tarihte ide'nin bir bilgisidir."