Tarih-i Osmani Osmanlı Devleti’nin Kuruluşundan Sultan Mehmet Çelebi Dönemine Kadar

Stok Kodu:
9786056321764
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
272
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
150,00TL
112,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,96TL
Havale/EFT ile: 110,25TL
Temin süresi 6 gündür.
9786056321764
498635
Tarih-i Osmani
Tarih-i Osmani Osmanlı Devleti’nin Kuruluşundan Sultan Mehmet Çelebi Dönemine Kadar
112.50

Elinizdeki eser Karamanlıca yayıncılığı ve edebiyatının büyük ustası Kulalı Evangelinos Misailidis'in öğrencisi ve aynı zamanda mesai arkadaşı olarak onunla uzun yıllar birlikte çalışan Fertekli Nikolaos Theologidis Soullidis tarafından 1874 yılında kaleme alınmıştır. Osmanlı tarihi konusunda Karamanlıca tek özgün eser olup, bu edebiyatın pek çok eseri gibi, bir asırdan fazla kütüphalerin tozlu rafları arasında kalmış ve unutulmuştur. 19. yüzyılın ikinci yarısında gelişen modern tarih yazıcılığının özgün örneklerinden birisi olup, Fransızca, Yunanca ve Türkçe kaynaklardan yararlanılarak, büyük Şarkiyatçı Joseph von Hammer-Purgstall'ın eserini esas alarak yazılmıştır.

Kendilerini Anadolulu veya Anadolulu Ortodoks Hıristiyanlar olarak tanımlayan bir halkın aydını gözüyle Osmanlı tarihini kaleme almıştır. Aslında Osmanlı devletinin gelişip bir cihan devleti haline gelmesinde bu halkın da önemli bir katkısı olduğunu vurgular. Tarih yazıcılığımızda görmezden gelinen, “ötekiler”in bir Osmanlı tarihidir. Öyleki Soullidis bu bakış açısını bu dönemdeki sansüre rağmen “Osmanlular Sultan Selim ve Süleyman Kanuni zemanlarına kadar feth itdikleri biladın ehalisinden nice tazeleri cariye ve gullam mesabesinde ele geçirub, bu gibilerin kaffesi Müsliman olmışlardır. İşte bu suretle külliyetlu Hristianlar dini İslamı kabul ile vakıt geçerek, asıl Müslimanlardan ziyade gaza ve fütuhat itmişlerdir.” ifadesiyle vurgulamaktan çekinmez.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 40,98    122,94   
6 21,64    129,81   
9 15,19    136,70   
12 11,96    143,56   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 40,98    122,94   
6 21,64    129,81   
9 15,19    136,70   
12 11,96    143,56   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 40,98    122,94   
6 21,64    129,81   
9 15,19    136,70   
12 11,96    143,56   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 40,98    122,94   
6 21,64    129,81   
9 15,19    136,70   
12 11,96    143,56   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 40,98    122,94   
6 21,64    129,81   
9 15,19    136,70   
12 11,96    143,56   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 40,98    122,94   
6 21,64    129,81   
9 15,19    136,70   
12 11,96    143,56   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,50    112,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Elinizdeki eser Karamanlıca yayıncılığı ve edebiyatının büyük ustası Kulalı Evangelinos Misailidis'in öğrencisi ve aynı zamanda mesai arkadaşı olarak onunla uzun yıllar birlikte çalışan Fertekli Nikolaos Theologidis Soullidis tarafından 1874 yılında kaleme alınmıştır. Osmanlı tarihi konusunda Karamanlıca tek özgün eser olup, bu edebiyatın pek çok eseri gibi, bir asırdan fazla kütüphalerin tozlu rafları arasında kalmış ve unutulmuştur. 19. yüzyılın ikinci yarısında gelişen modern tarih yazıcılığının özgün örneklerinden birisi olup, Fransızca, Yunanca ve Türkçe kaynaklardan yararlanılarak, büyük Şarkiyatçı Joseph von Hammer-Purgstall'ın eserini esas alarak yazılmıştır.

Kendilerini Anadolulu veya Anadolulu Ortodoks Hıristiyanlar olarak tanımlayan bir halkın aydını gözüyle Osmanlı tarihini kaleme almıştır. Aslında Osmanlı devletinin gelişip bir cihan devleti haline gelmesinde bu halkın da önemli bir katkısı olduğunu vurgular. Tarih yazıcılığımızda görmezden gelinen, “ötekiler”in bir Osmanlı tarihidir. Öyleki Soullidis bu bakış açısını bu dönemdeki sansüre rağmen “Osmanlular Sultan Selim ve Süleyman Kanuni zemanlarına kadar feth itdikleri biladın ehalisinden nice tazeleri cariye ve gullam mesabesinde ele geçirub, bu gibilerin kaffesi Müsliman olmışlardır. İşte bu suretle külliyetlu Hristianlar dini İslamı kabul ile vakıt geçerek, asıl Müslimanlardan ziyade gaza ve fütuhat itmişlerdir.” ifadesiyle vurgulamaktan çekinmez.

Kapat