Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında

Stok Kodu:
9786056621239
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
77
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2020-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%22 indirimli
80,00TL
62,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 6,64TL
Temin süresi 6 gündür.
9786056621239
501333
Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında
Tarihselcilik: Çelişkiler Bataklığında
62.40

Benim “tarihselci” deyip de eleştirdiklerim, Kuran'ın tarihin belli bir döneminde indiğini ve kendi döneminin sorunlarına da çözümler sunduğunu ifade edenler değildir. Böylesi bir tanımlamayı hemen herkes kabul edecektir. Benim “tarihselci” deyip eleştirdiklerim, bugün bu etiketle anılırken; Kuran'daki kıssalara mitoloji diyen, Kuran'daki ahiret anlatımlarını Arapları uyutmak için anlatımlar olarak sunan ve Kuran'daki bize yönelik birçok “Yap” emrini, bunları yapmaya gücümüz de yetmesine rağmen, tarihi geçtiği için yapmayabileceğimizi ve hatta yapmamamız gerektiğini ifade edenlerdir. Yani eleştirdiklerim; ahiret anlatımları, kıssaları ve hükümleri ile Kuran'ın yarısından çok daha fazlasını boşaltan bir zihniyettir.

Toplumun şekillendirdiği akıl Kuran ile düzeltileceğine, Kuran'ı toplumun şekillendirdiği akla uydurmak, Kuran'ın Allah'tan olduğuna inanma iddiasıyla çelişkilidir. Kuran'a ilk karşı çıkan müşrikler, kendi toplumlarının geleneklerini, yani tarihin o döneminde şekillenmiş hayata bakışları temelinde Kuran'a karşı çıktılar, Peygamberimize “Kuran'ı değiştir” dediler. Kuran'ın bu iddiaya cevabı, onların kendilerini değiştirmesi gerektiği yönündeydi. Bugün tarihin her döneminde oluşan kültürel yapıların inşa ettiği zihinleriyle Kuran'ın hükümlerinin uygulanmayıp başka hükümler uygulanması gerektiğini söyleyenler, kendilerini düzeltmek yerine Kuran'daki ayetlerin uygulamasının değişmesini isteyenler, Kuran'a ilk karşı çıkanlara benzer bir yaklaşım sergilemiyorlar mı?

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 22,73    68,19   
6 12,00    72,00   
9 8,42    75,82   
12 6,64    79,63   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 22,73    68,19   
6 12,00    72,00   
9 8,42    75,82   
12 6,64    79,63   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 22,73    68,19   
6 12,00    72,00   
9 8,42    75,82   
12 6,64    79,63   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 22,73    68,19   
6 12,00    72,00   
9 8,42    75,82   
12 6,64    79,63   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 22,73    68,19   
6 12,00    72,00   
9 8,42    75,82   
12 6,64    79,63   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 22,73    68,19   
6 12,00    72,00   
9 8,42    75,82   
12 6,64    79,63   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 62,40    62,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Benim “tarihselci” deyip de eleştirdiklerim, Kuran'ın tarihin belli bir döneminde indiğini ve kendi döneminin sorunlarına da çözümler sunduğunu ifade edenler değildir. Böylesi bir tanımlamayı hemen herkes kabul edecektir. Benim “tarihselci” deyip eleştirdiklerim, bugün bu etiketle anılırken; Kuran'daki kıssalara mitoloji diyen, Kuran'daki ahiret anlatımlarını Arapları uyutmak için anlatımlar olarak sunan ve Kuran'daki bize yönelik birçok “Yap” emrini, bunları yapmaya gücümüz de yetmesine rağmen, tarihi geçtiği için yapmayabileceğimizi ve hatta yapmamamız gerektiğini ifade edenlerdir. Yani eleştirdiklerim; ahiret anlatımları, kıssaları ve hükümleri ile Kuran'ın yarısından çok daha fazlasını boşaltan bir zihniyettir.

Toplumun şekillendirdiği akıl Kuran ile düzeltileceğine, Kuran'ı toplumun şekillendirdiği akla uydurmak, Kuran'ın Allah'tan olduğuna inanma iddiasıyla çelişkilidir. Kuran'a ilk karşı çıkan müşrikler, kendi toplumlarının geleneklerini, yani tarihin o döneminde şekillenmiş hayata bakışları temelinde Kuran'a karşı çıktılar, Peygamberimize “Kuran'ı değiştir” dediler. Kuran'ın bu iddiaya cevabı, onların kendilerini değiştirmesi gerektiği yönündeydi. Bugün tarihin her döneminde oluşan kültürel yapıların inşa ettiği zihinleriyle Kuran'ın hükümlerinin uygulanmayıp başka hükümler uygulanması gerektiğini söyleyenler, kendilerini düzeltmek yerine Kuran'daki ayetlerin uygulamasının değişmesini isteyenler, Kuran'a ilk karşı çıkanlara benzer bir yaklaşım sergilemiyorlar mı?

Kapat