Tarikat, Cemaat, Kadın Neo-Oryantalizm'in Kadın Üzerinden Egemenlik Arayışı ve Siyasal İslamcılık

Stok Kodu:
9786050205534
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
256
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%18 indirimli
100,00TL
82,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 8,72TL
Havale/EFT ile: 80,36TL
Temin süresi 6 gündür.
9786050205534
523969
Tarikat, Cemaat, Kadın
Tarikat, Cemaat, Kadın Neo-Oryantalizm'in Kadın Üzerinden Egemenlik Arayışı ve Siyasal İslamcılık
82.00

İslam dünyası felsefe, akıl ve bilimle kurduğu kadim geleneğini, Gazali'den itibaren siyasal İslam'a donüştürerek, medeniyet yaratan bir dini, Tanrı'ya siyasi iktidar armağan etmeye programlanmış İslamcılıkla sınırlandırıp bayağılaştırdı. Böylece siyasal din ile belirlenen süreç Modernizm karşısında daha da keskinleşerek şeriat ve hilafeti, Müslümanların kendilerine açtıkları kutsal savaşın paradigmaları olarak üretti.

“Milliyetçi-Muhafazakârlık”, Doğulunun yine Doğulu kalarak kendisini “Batılı” olarak tanımlayıp Müslüman çoğunluğa şeriat ve hilafet söylemiyle üstünlük kurmanın iki farklı yüzüdür. İçteki yüzü Batı adına davranan sömürgen bir Doğulu, dıştaki yüzü ise egemenlik kurdukları çoğunluk Müslüman halklar adına dini söylem geliştirdikleri politik yüzüdür. Başka bir deyişle, milliyetçilikle Batılı, muhafazakârlıkla Doğulu olmak, İslam'ın başlangıcından bugüne süregelen “Müslüman'ın Müslüman üzerinde siyasal egemenlik kurması” mücadelesinin tarihsel fiyaskosunun “Neo-Oryantalist” anlatımıdır.

Oryantalizm'in Doğulu tarzı olan Neo-Oryantalizm, tarihsel süreçte İslam'ın doğasını zorlayarak kurmaya çalıştığı bu politik dini egemenliğin modern çağda da başarısızlığa mahkûm olmasının acısını kadından çıkarmanın yollarını aramaktadır.

Tarikat, Cemaat, Kadın, Neo-Oryantalist tarikat ve cemaatlerin kadın üzerinden nasıl siyasal İslamcı bir hegemonya kurmaya çalıştıklarını felsefi açıdan irdeleyen bir kitap.

- Prof.Dr. Şahin Filiz

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 29,87    89,61   
6 15,77    94,62   
9 11,07    99,64   
12 8,72    104,64   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 29,87    89,61   
6 15,77    94,62   
9 11,07    99,64   
12 8,72    104,64   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 29,87    89,61   
6 15,77    94,62   
9 11,07    99,64   
12 8,72    104,64   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 29,87    89,61   
6 15,77    94,62   
9 11,07    99,64   
12 8,72    104,64   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 29,87    89,61   
6 15,77    94,62   
9 11,07    99,64   
12 8,72    104,64   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 29,87    89,61   
6 15,77    94,62   
9 11,07    99,64   
12 8,72    104,64   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 82,00    82,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

İslam dünyası felsefe, akıl ve bilimle kurduğu kadim geleneğini, Gazali'den itibaren siyasal İslam'a donüştürerek, medeniyet yaratan bir dini, Tanrı'ya siyasi iktidar armağan etmeye programlanmış İslamcılıkla sınırlandırıp bayağılaştırdı. Böylece siyasal din ile belirlenen süreç Modernizm karşısında daha da keskinleşerek şeriat ve hilafeti, Müslümanların kendilerine açtıkları kutsal savaşın paradigmaları olarak üretti.

“Milliyetçi-Muhafazakârlık”, Doğulunun yine Doğulu kalarak kendisini “Batılı” olarak tanımlayıp Müslüman çoğunluğa şeriat ve hilafet söylemiyle üstünlük kurmanın iki farklı yüzüdür. İçteki yüzü Batı adına davranan sömürgen bir Doğulu, dıştaki yüzü ise egemenlik kurdukları çoğunluk Müslüman halklar adına dini söylem geliştirdikleri politik yüzüdür. Başka bir deyişle, milliyetçilikle Batılı, muhafazakârlıkla Doğulu olmak, İslam'ın başlangıcından bugüne süregelen “Müslüman'ın Müslüman üzerinde siyasal egemenlik kurması” mücadelesinin tarihsel fiyaskosunun “Neo-Oryantalist” anlatımıdır.

Oryantalizm'in Doğulu tarzı olan Neo-Oryantalizm, tarihsel süreçte İslam'ın doğasını zorlayarak kurmaya çalıştığı bu politik dini egemenliğin modern çağda da başarısızlığa mahkûm olmasının acısını kadından çıkarmanın yollarını aramaktadır.

Tarikat, Cemaat, Kadın, Neo-Oryantalist tarikat ve cemaatlerin kadın üzerinden nasıl siyasal İslamcı bir hegemonya kurmaya çalıştıklarını felsefi açıdan irdeleyen bir kitap.

- Prof.Dr. Şahin Filiz

Kapat