Tebaadan Ulusa Erken Dönem Sinema Tarihi 1896-1943 Arası Bir Tarihselleştirme Önerisi

Stok Kodu:
9786052184486
Boyut:
16x23
Sayfa Sayısı:
156
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%10 indirimli
190,00TL
171,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,18TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052184486
446200
Tebaadan Ulusa Erken Dönem Sinema Tarihi 1896-1943 Arası Bir Tarihselleştirme Önerisi
Tebaadan Ulusa Erken Dönem Sinema Tarihi 1896-1943 Arası Bir Tarihselleştirme Önerisi
171.00

Kitapta, 1896-1943 yılları arasında sinemanın Osmanlı topraklarına girişi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasında göstermiş olduğu gelişim süreci, ele alınan dönemin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla kronolojik tarihsel akış gözetilerek incelenmiştir.
Erken dönem Türk sinemasının ilk yıllarının Osmanlı Devleti'ndeki siyasi dönüşüme denk gelmesi sebebiyle ulus devlet politikaları ve tarih yazımı bu çalışmanın önemli bir parçası olmuştur. Tarihin tanımlanması ve tarih yazımı çalışmalarının ulus devlet politikalarıyla olan ilişkisinin anlaşılması, erken dönem Türk sineması çalışmalarındaki temellerin, üretim, gösterim-dağıtım sorunlarının ve sinemanın halka ulaşma biçimlerinin tarihsel olarak değerlendirilebilmesi için bir yol gösterici olmuştur.
Kitabın ilk bölümünü oluşturan “tarih başlığı”, hem erken dönem sinema çalışmalarını hem de ulus devlet politikalarını anlamak için bir temel oluşturmaktadır. İkinci bölümü ise ulus devlet politikaları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasındaki uluslaşma ve tarih yazımı sürecine odaklanmıştır ve bu bağlamda erken dönem Türk sineması hakkında tekrarlanan bilgilerin doğru olup olmadığını tartışmaya açmıştır. Son bölümde ise kitabın ana gövdesini oluşturan erken dönem Türk sinemasının ekonomik, sosyal ve siyasi yapılanması gerek arşiv belgelerinden gerekse de daha önce yapılmış olan birçok kaynaktan beslenmiştir. Tüm bu bölümler birbirindenkesin çizgiler ile ayrılmamış tam tersine birbiriyle iç içe geçtikleri kabul edilerek derlenmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 62,29    186,87   
6 32,89    197,32   
9 23,09    207,78   
12 18,18    218,21   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 62,29    186,87   
6 32,89    197,32   
9 23,09    207,78   
12 18,18    218,21   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 62,29    186,87   
6 32,89    197,32   
9 23,09    207,78   
12 18,18    218,21   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 62,29    186,87   
6 32,89    197,32   
9 23,09    207,78   
12 18,18    218,21   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 62,29    186,87   
6 32,89    197,32   
9 23,09    207,78   
12 18,18    218,21   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 62,29    186,87   
6 32,89    197,32   
9 23,09    207,78   
12 18,18    218,21   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 171,00    171,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Kitapta, 1896-1943 yılları arasında sinemanın Osmanlı topraklarına girişi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasında göstermiş olduğu gelişim süreci, ele alınan dönemin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla kronolojik tarihsel akış gözetilerek incelenmiştir.
Erken dönem Türk sinemasının ilk yıllarının Osmanlı Devleti'ndeki siyasi dönüşüme denk gelmesi sebebiyle ulus devlet politikaları ve tarih yazımı bu çalışmanın önemli bir parçası olmuştur. Tarihin tanımlanması ve tarih yazımı çalışmalarının ulus devlet politikalarıyla olan ilişkisinin anlaşılması, erken dönem Türk sineması çalışmalarındaki temellerin, üretim, gösterim-dağıtım sorunlarının ve sinemanın halka ulaşma biçimlerinin tarihsel olarak değerlendirilebilmesi için bir yol gösterici olmuştur.
Kitabın ilk bölümünü oluşturan “tarih başlığı”, hem erken dönem sinema çalışmalarını hem de ulus devlet politikalarını anlamak için bir temel oluşturmaktadır. İkinci bölümü ise ulus devlet politikaları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasındaki uluslaşma ve tarih yazımı sürecine odaklanmıştır ve bu bağlamda erken dönem Türk sineması hakkında tekrarlanan bilgilerin doğru olup olmadığını tartışmaya açmıştır. Son bölümde ise kitabın ana gövdesini oluşturan erken dönem Türk sinemasının ekonomik, sosyal ve siyasi yapılanması gerek arşiv belgelerinden gerekse de daha önce yapılmış olan birçok kaynaktan beslenmiştir. Tüm bu bölümler birbirindenkesin çizgiler ile ayrılmamış tam tersine birbiriyle iç içe geçtikleri kabul edilerek derlenmiştir.

Kapat