Tefekkür Yaşamı Ya da Eylemsizlik Üzerine

Stok Kodu:
9786256126817
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
104
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
199,00TL
149,25TL
Taksitli fiyat: 12 x 15,87TL
Havale/EFT ile: 146,27TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256126817
975027
Tefekkür Yaşamı
Tefekkür Yaşamı Ya da Eylemsizlik Üzerine
149.25

Günümüzde kaliteli ve verimli yaşam, ne yazık ki sadece fazla performans ve fazla tüketim anlamına geliyor. İnsanların durmadan ürettiği ve aynı hızla tükettiği mekanik bir yaşam biçiminin propagandası yapılıyor. Hayatı yalnızca iş ve performans açısından değerlendiren bu yaklaşımı eleştiren Byung-Chul Han ise Tefekkür Yaşamı’nda, iyi bir yaşamı temsil edenin tam da hiçbir şey üretmeyen “eylemsizlik” olduğunu unuttuğumuz gerçeğini bizlere hatırlatıyor. Ona göre insanı insan yapan esas şey, onun eylemsizliğidir. Sadece uyaran ve tepki, ihtiyaç ve tatmin, sorun ve çözüm, amaç ve eylem temelli bir yaşamı çıplak hayvan yaşamına benzeten Chul Han, hayatta kalma kaygısının ve salt yaşama zorluğunun bittiği noktada gerçek insan yaşamının başladığını öne sürüyor.

Eylemsizliğin kendi mantığı, kendi dili, kendi zamansallığı, kendi mimarisi, kendi görkemi, hatta kendi büyüsü olduğunu savunan Chul Han, toplumumuzdaki mevcut krizin çok farklı bir yaşam
tarzını gerektirdiğini göstererek, dur durak bilmeyen faaliyetlerimize bir son vermemizi ve tam da duraklama anlarında gerçekleşen bu sihre hayatlarımızda yer açmamızı istiyor.

Byung-Chul Han bu kez, hareketsiz kalma sanatına bir övgü niteliğindeki Tefekkür Yaşamı ile Ketebe’de okurlarıyla buluşuyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 54,37    163,10   
6 28,70    172,22   
9 20,15    181,35   
12 15,87    190,46   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 54,37    163,10   
6 28,70    172,22   
9 20,15    181,35   
12 15,87    190,46   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 54,37    163,10   
6 28,70    172,22   
9 20,15    181,35   
12 15,87    190,46   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 54,37    163,10   
6 28,70    172,22   
9 20,15    181,35   
12 15,87    190,46   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 54,37    163,10   
6 28,70    172,22   
9 20,15    181,35   
12 15,87    190,46   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 54,37    163,10   
6 28,70    172,22   
9 20,15    181,35   
12 15,87    190,46   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 149,25    149,25   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Günümüzde kaliteli ve verimli yaşam, ne yazık ki sadece fazla performans ve fazla tüketim anlamına geliyor. İnsanların durmadan ürettiği ve aynı hızla tükettiği mekanik bir yaşam biçiminin propagandası yapılıyor. Hayatı yalnızca iş ve performans açısından değerlendiren bu yaklaşımı eleştiren Byung-Chul Han ise Tefekkür Yaşamı’nda, iyi bir yaşamı temsil edenin tam da hiçbir şey üretmeyen “eylemsizlik” olduğunu unuttuğumuz gerçeğini bizlere hatırlatıyor. Ona göre insanı insan yapan esas şey, onun eylemsizliğidir. Sadece uyaran ve tepki, ihtiyaç ve tatmin, sorun ve çözüm, amaç ve eylem temelli bir yaşamı çıplak hayvan yaşamına benzeten Chul Han, hayatta kalma kaygısının ve salt yaşama zorluğunun bittiği noktada gerçek insan yaşamının başladığını öne sürüyor.

Eylemsizliğin kendi mantığı, kendi dili, kendi zamansallığı, kendi mimarisi, kendi görkemi, hatta kendi büyüsü olduğunu savunan Chul Han, toplumumuzdaki mevcut krizin çok farklı bir yaşam
tarzını gerektirdiğini göstererek, dur durak bilmeyen faaliyetlerimize bir son vermemizi ve tam da duraklama anlarında gerçekleşen bu sihre hayatlarımızda yer açmamızı istiyor.

Byung-Chul Han bu kez, hareketsiz kalma sanatına bir övgü niteliğindeki Tefekkür Yaşamı ile Ketebe’de okurlarıyla buluşuyor.

Kapat