Tersten Perspektif

Stok Kodu:
9789753423052
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
7
Basım Tarihi:
2024-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Die Umgekehrte Perspektive
Kategori:
%15 indirimli
154,00TL
130,90TL
Taksitli fiyat: 12 x 13,92TL
Havale/EFT ile: 128,28TL
3 adet mevcut
9789753423052
567973
Tersten Perspektif
Tersten Perspektif
130.90

Bir an için gözlerinizi yumun, sonra açın. Gözleriniz sizi merkeze koyan bir tablo serer önünüze: Uzaktaki şeyler küçülür, öndeki nesneler arkadakileri kapatır, uzaklaşan yatay çizgiler birbirine yaklaşır. Alışılmış bir algıdır bu. Her insanın böyle gördüğünü kendiliğimizden kabul ederiz. Sanat yapıtından da bu algımızı taklit etmesi beklenir. Pek çok resim bu algımızı bir yasa haline sokarak, nesneleri ve mekanı perspektife uygun olarak temsil eder. Güzel resimde, perspektife uyulmuş mu diye bakarız, ya da çocuklardan daha güzel resim yapmalarını beklerken perspektife uygunluk ararız. Florenski’nin 1920 tarihli metninin sorguladığı tam da budur. Perspektif ilk anda varsaydığımız kadar "doğal" mı? Bizans ikonalarını ya da Mısır kabartmalarını yapanlar gerçekten perspektifi bilmiyor ya da yapmayı beceremiyorlar mıydı? Perspektif, bir görme biçimi olarak ne zaman, niçin ve nasıl bir yasa haline geldi? 20.yüzyılın başına ait bu metnin anlamı nedir? Burada, bugün, bizler için ne anlam taşıyabilir? Zeynep Sayın’ın bunu irdeleyen Sunuş’uyla yayımlıyoruz Tersten Perspektif’i.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 47,68    143,05   
6 25,17    151,05   
9 17,67    159,06   
12 13,92    167,04   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 47,68    143,05   
6 25,17    151,05   
9 17,67    159,06   
12 13,92    167,04   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 47,68    143,05   
6 25,17    151,05   
9 17,67    159,06   
12 13,92    167,04   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 47,68    143,05   
6 25,17    151,05   
9 17,67    159,06   
12 13,92    167,04   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 47,68    143,05   
6 25,17    151,05   
9 17,67    159,06   
12 13,92    167,04   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 47,68    143,05   
6 25,17    151,05   
9 17,67    159,06   
12 13,92    167,04   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 130,90    130,90   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bir an için gözlerinizi yumun, sonra açın. Gözleriniz sizi merkeze koyan bir tablo serer önünüze: Uzaktaki şeyler küçülür, öndeki nesneler arkadakileri kapatır, uzaklaşan yatay çizgiler birbirine yaklaşır. Alışılmış bir algıdır bu. Her insanın böyle gördüğünü kendiliğimizden kabul ederiz. Sanat yapıtından da bu algımızı taklit etmesi beklenir. Pek çok resim bu algımızı bir yasa haline sokarak, nesneleri ve mekanı perspektife uygun olarak temsil eder. Güzel resimde, perspektife uyulmuş mu diye bakarız, ya da çocuklardan daha güzel resim yapmalarını beklerken perspektife uygunluk ararız. Florenski’nin 1920 tarihli metninin sorguladığı tam da budur. Perspektif ilk anda varsaydığımız kadar "doğal" mı? Bizans ikonalarını ya da Mısır kabartmalarını yapanlar gerçekten perspektifi bilmiyor ya da yapmayı beceremiyorlar mıydı? Perspektif, bir görme biçimi olarak ne zaman, niçin ve nasıl bir yasa haline geldi? 20.yüzyılın başına ait bu metnin anlamı nedir? Burada, bugün, bizler için ne anlam taşıyabilir? Zeynep Sayın’ın bunu irdeleyen Sunuş’uyla yayımlıyoruz Tersten Perspektif’i.

Kapat