Osmanlı düzyazı edebiyatının önemli örneklerinden olan Tıflî Hikâyeleri üzerine edebiyat tarihimizde değişik çalışmalar yapılmasına rağmen, bu hikâyelerin nasıl bir edebi tür olduğuna dair kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır. Bu hikâyelere bir anlamda isim babalığı yapan Pertev Naili Boratav'la birlikte, Fuad Köprülü, İbnülemin Mahmud Kemal İnal, Mustafa Nihat Özon, Şükrü Elçin, Hasan Kavruk, Güzin Dino ve Berna Moran gibi araştırmacılar, Tıflî hikâyeleri çeşitli yanlarıyla incelemiş ve farklı sonuçlara ulaşmıştır. Padişah IV. Murad döneminde geçen daha çok macera, aşk, cinsellik, para gibi konuların etrafında dönen hikâyelerde padişahın kendisinin yanı sıra musahibi Tıflî Ahmed Çelebi de karakter olarak yer alır. Bu edebi türe bir bütün olarak bakan David Selim Sayers ise çalışmasında, Osmanlı yayıncılığının ilk yıllarında basılan kitap örneklerinden olan Tıflî hikâyelerinin, gerçekte ne olduklarını, hangi süreçten geçerek, nasıl bir tarihsel bağlam yüklendiklerini, hikayelerin içeriklerini çözümleyerek inceliyor. Bunu yaparken, hikâyelerin dil ve üslup özelliklerinden, konulara yansıyan kamusal hayatın koşullarına; kadın-erkek, erkek-erkek ilişkilerinden, evlilik, cinsellik, ahlak vb. konularındaki tarihsel gerçekliğe uzanan geniş bir çerçeve çiziyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | 108,37 | 325,11 |
6 | 57,21 | 343,29 |
9 | 40,17 | 361,49 |
12 | 31,64 | 379,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | 108,37 | 325,11 |
6 | 57,21 | 343,29 |
9 | 40,17 | 361,49 |
12 | 31,64 | 379,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | 108,37 | 325,11 |
6 | 57,21 | 343,29 |
9 | 40,17 | 361,49 |
12 | 31,64 | 379,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | 108,37 | 325,11 |
6 | 57,21 | 343,29 |
9 | 40,17 | 361,49 |
12 | 31,64 | 379,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | 108,37 | 325,11 |
6 | 57,21 | 343,29 |
9 | 40,17 | 361,49 |
12 | 31,64 | 379,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | 108,37 | 325,11 |
6 | 57,21 | 343,29 |
9 | 40,17 | 361,49 |
12 | 31,64 | 379,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 297,50 | 297,50 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Osmanlı düzyazı edebiyatının önemli örneklerinden olan Tıflî Hikâyeleri üzerine edebiyat tarihimizde değişik çalışmalar yapılmasına rağmen, bu hikâyelerin nasıl bir edebi tür olduğuna dair kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır. Bu hikâyelere bir anlamda isim babalığı yapan Pertev Naili Boratav'la birlikte, Fuad Köprülü, İbnülemin Mahmud Kemal İnal, Mustafa Nihat Özon, Şükrü Elçin, Hasan Kavruk, Güzin Dino ve Berna Moran gibi araştırmacılar, Tıflî hikâyeleri çeşitli yanlarıyla incelemiş ve farklı sonuçlara ulaşmıştır. Padişah IV. Murad döneminde geçen daha çok macera, aşk, cinsellik, para gibi konuların etrafında dönen hikâyelerde padişahın kendisinin yanı sıra musahibi Tıflî Ahmed Çelebi de karakter olarak yer alır. Bu edebi türe bir bütün olarak bakan David Selim Sayers ise çalışmasında, Osmanlı yayıncılığının ilk yıllarında basılan kitap örneklerinden olan Tıflî hikâyelerinin, gerçekte ne olduklarını, hangi süreçten geçerek, nasıl bir tarihsel bağlam yüklendiklerini, hikayelerin içeriklerini çözümleyerek inceliyor. Bunu yaparken, hikâyelerin dil ve üslup özelliklerinden, konulara yansıyan kamusal hayatın koşullarına; kadın-erkek, erkek-erkek ilişkilerinden, evlilik, cinsellik, ahlak vb. konularındaki tarihsel gerçekliğe uzanan geniş bir çerçeve çiziyor.