Tonal Tek Sesli Dikte Çalışmaları - 1

Stok Kodu:
9786256760998
Boyut:
21x29
Sayfa Sayısı:
55
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%35 indirimli
158,00TL
102,70TL
Taksitli fiyat: 12 x 10,92TL
Havale/EFT ile: 100,65TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256760998
895235
Tonal Tek Sesli Dikte Çalışmaları - 1
Tonal Tek Sesli Dikte Çalışmaları - 1
102.70

Müzik Teorisi, Müziksel İşitme ve Müziksel Okuma Eğitimi denince akla gelen alt başlıklar teorik bilgiler, tek ve çok sesli işitmedir ve solfejdir. Teori, bu dersin olmazsa olmazı notalar, suslar, nota değerleri, ölçü, donanım değiştirici işaret ve daha birçok temel teorik bilgi bütünüdür. Solfej, zihninizde işittiğimiz frekanslar silsilesini nota ismi ve ritmik yapısıyla söyleme işidir ve şu an için bu iki başlık da kitabın mevzuu değillerdir. İşitmeyi alt dalları ile birlikte düşünecek olursak; çalınan bir ses, aralık, akor, melodi veya çoksesli yapıyı işitip anlayıp adlandırmadır. İşte bu çalışmamızda, işitme denince ilk düşünülen yapılardan biri olan, basit manada tek sesli melodik kümelerin tanınıp isimlendirilmesinin ve yine basit ritmik kalıplar kullanılarak zamanın bölünmesi marifetiyle porte üzerine yazma işi olan dikte çalışmaları üzerinde, başlangıç seviyesinde yazılan örneklerle durulmuştur.
Her biri orijinal melodilerden oluşan bu dikteler; kolaydan zora, basitten karmaşığa prensipleri göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Başlangıç seviyesi dikkate alınarak, dikteler sadece do, fa, sol majör; la, re ve mi minör tonlarında yazılmıştır. Usul tercihleri de anlaşılması daha kolay olması adına, 2/4, 4/4 ve 3/4' lük basit usullerden yapılmıştır. Yine aynı prensipler üzerinde durularak; dikteler hazırlanırken, ses atlamalarına ehemmiyet gösterilmiş, tercihen melodiler oluşturulurken sıralı seslerden meydana gelmesine azami gayret gösterilmiştir. Ritmik çeşitlilikte de başlangıç seviyesi düşünülerek, daha çok ikilik, dörtlük, sekizlik ve noktalı dörtlük notaları ile dörtlük sus işareti tercih edilmiştir.
Dikteler çalışılırken kısım kısım çalınması, daha sonra birleştirilmesi ve öğrencinin yazıp anlayabileceği bir tempoda çalınması ayrıca tavsiye edilmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 37,41    112,23   
6 19,75    118,51   
9 13,87    124,79   
12 10,92    131,06   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 37,41    112,23   
6 19,75    118,51   
9 13,87    124,79   
12 10,92    131,06   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 37,41    112,23   
6 19,75    118,51   
9 13,87    124,79   
12 10,92    131,06   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 37,41    112,23   
6 19,75    118,51   
9 13,87    124,79   
12 10,92    131,06   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 37,41    112,23   
6 19,75    118,51   
9 13,87    124,79   
12 10,92    131,06   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 37,41    112,23   
6 19,75    118,51   
9 13,87    124,79   
12 10,92    131,06   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 102,70    102,70   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Müzik Teorisi, Müziksel İşitme ve Müziksel Okuma Eğitimi denince akla gelen alt başlıklar teorik bilgiler, tek ve çok sesli işitmedir ve solfejdir. Teori, bu dersin olmazsa olmazı notalar, suslar, nota değerleri, ölçü, donanım değiştirici işaret ve daha birçok temel teorik bilgi bütünüdür. Solfej, zihninizde işittiğimiz frekanslar silsilesini nota ismi ve ritmik yapısıyla söyleme işidir ve şu an için bu iki başlık da kitabın mevzuu değillerdir. İşitmeyi alt dalları ile birlikte düşünecek olursak; çalınan bir ses, aralık, akor, melodi veya çoksesli yapıyı işitip anlayıp adlandırmadır. İşte bu çalışmamızda, işitme denince ilk düşünülen yapılardan biri olan, basit manada tek sesli melodik kümelerin tanınıp isimlendirilmesinin ve yine basit ritmik kalıplar kullanılarak zamanın bölünmesi marifetiyle porte üzerine yazma işi olan dikte çalışmaları üzerinde, başlangıç seviyesinde yazılan örneklerle durulmuştur.
Her biri orijinal melodilerden oluşan bu dikteler; kolaydan zora, basitten karmaşığa prensipleri göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Başlangıç seviyesi dikkate alınarak, dikteler sadece do, fa, sol majör; la, re ve mi minör tonlarında yazılmıştır. Usul tercihleri de anlaşılması daha kolay olması adına, 2/4, 4/4 ve 3/4' lük basit usullerden yapılmıştır. Yine aynı prensipler üzerinde durularak; dikteler hazırlanırken, ses atlamalarına ehemmiyet gösterilmiş, tercihen melodiler oluşturulurken sıralı seslerden meydana gelmesine azami gayret gösterilmiştir. Ritmik çeşitlilikte de başlangıç seviyesi düşünülerek, daha çok ikilik, dörtlük, sekizlik ve noktalı dörtlük notaları ile dörtlük sus işareti tercih edilmiştir.
Dikteler çalışılırken kısım kısım çalınması, daha sonra birleştirilmesi ve öğrencinin yazıp anlayabileceği bir tempoda çalınması ayrıca tavsiye edilmektedir.

Kapat