Trabzon'da Türk Bakırcılık Sanatı'nın Tarihsel Gelişimi The Historical Development of Coppersmithing in Trabzon

Stok Kodu:
9789756561188
Boyut:
19.5x27.5
Sayfa Sayısı:
88
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2002
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%13 indirimli
200,00TL
174,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 18,50TL
Havale/EFT ile: 170,52TL
Temin süresi 6 gündür.
9789756561188
591133
Trabzon'da Türk Bakırcılık Sanatı'nın Tarihsel Gelişimi
Trabzon'da Türk Bakırcılık Sanatı'nın Tarihsel Gelişimi The Historical Development of Coppersmithing in Trabzon
174.00

Doğu Karadeniz Bölgesi’nin en büyük bakır atölyelerinin bulunduğu Trabzon’da üretilen bakır formlarında iki önemli karakteristik özellik göze çarpmaktadır. Bunlardan biri; bakır, bronz ve pirinçten yapılan çeşitli eşya ile mutfak kaplarının oldukça sade ve yalın bir görünüme sahip olmasıdır. Bu biçimlenmede, coğrafi özelliklerin çok büyük etkisinin olduğu sanılmaktadır. Üretilen eşyaların sade ve yalın bir görünüme sahip olmasının yanı sıra, bütün kapların formlarının da birbiriyle büyük bir uyum içinde olduğu görülmektedir. Orta Anadolu veya Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki atölyelerde üretilen kaplar üzerine kazıma, kakma ve kabartma tekniğiyle yapılan yazıt, bitkisel ve geometrik motiflerden oluşan bezemelere, Trabzon ve yakın çevresindeki atölyelerde üretilen kaplar üzerinde pek rastlanmamaktadır. Trabzon atölyelerinde üretilen eşya ve mutfak kaplarındaki ikinci belirgin özellik ise ibrik, güğüm gibi kap formlarının bölgedeki geleneksel mimariyi yansıtan yapılarla büyük bir uyum içinde olmasıdır. Yani ibrik ve güğümlerin formlarıyla, bölgenin karakteristik mimari yapıları arasında şaşılacak düzeyde bir benzerlik olduğu görülmektedir. Keskin omuzlu ibrik ve güğümlerin gövde kısımlarının biçimi, bölgedeki kilise, cami ve kümbetlerin adeta minyatür bir örneğini yansıtmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 63,38    190,15   
6 33,46    200,78   
9 23,49    211,43   
12 18,50    222,04   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 63,38    190,15   
6 33,46    200,78   
9 23,49    211,43   
12 18,50    222,04   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 63,38    190,15   
6 33,46    200,78   
9 23,49    211,43   
12 18,50    222,04   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 63,38    190,15   
6 33,46    200,78   
9 23,49    211,43   
12 18,50    222,04   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 63,38    190,15   
6 33,46    200,78   
9 23,49    211,43   
12 18,50    222,04   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 63,38    190,15   
6 33,46    200,78   
9 23,49    211,43   
12 18,50    222,04   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,00    174,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Doğu Karadeniz Bölgesi’nin en büyük bakır atölyelerinin bulunduğu Trabzon’da üretilen bakır formlarında iki önemli karakteristik özellik göze çarpmaktadır. Bunlardan biri; bakır, bronz ve pirinçten yapılan çeşitli eşya ile mutfak kaplarının oldukça sade ve yalın bir görünüme sahip olmasıdır. Bu biçimlenmede, coğrafi özelliklerin çok büyük etkisinin olduğu sanılmaktadır. Üretilen eşyaların sade ve yalın bir görünüme sahip olmasının yanı sıra, bütün kapların formlarının da birbiriyle büyük bir uyum içinde olduğu görülmektedir. Orta Anadolu veya Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki atölyelerde üretilen kaplar üzerine kazıma, kakma ve kabartma tekniğiyle yapılan yazıt, bitkisel ve geometrik motiflerden oluşan bezemelere, Trabzon ve yakın çevresindeki atölyelerde üretilen kaplar üzerinde pek rastlanmamaktadır. Trabzon atölyelerinde üretilen eşya ve mutfak kaplarındaki ikinci belirgin özellik ise ibrik, güğüm gibi kap formlarının bölgedeki geleneksel mimariyi yansıtan yapılarla büyük bir uyum içinde olmasıdır. Yani ibrik ve güğümlerin formlarıyla, bölgenin karakteristik mimari yapıları arasında şaşılacak düzeyde bir benzerlik olduğu görülmektedir. Keskin omuzlu ibrik ve güğümlerin gövde kısımlarının biçimi, bölgedeki kilise, cami ve kümbetlerin adeta minyatür bir örneğini yansıtmaktadır.

Kapat