Türk Dünyasının Bayramı Yeni Gün (Nevruz)

Stok Kodu:
9786054921126
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
256
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2019-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
140,00TL
112,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,91TL
Havale/EFT ile: 109,76TL
Temin süresi 6 gündür.
9786054921126
498109
Türk Dünyasının Bayramı Yeni Gün (Nevruz)
Türk Dünyasının Bayramı Yeni Gün (Nevruz)
112.00

Elinizdeki eser, Yeni Gün/Nevruz üzerine uzun bir süredir yürütülen çalışmanın bilim dünyasına ve topluma sunma arzusunun ürünüdür. Tarihî ve sosyolojik bir bakışla Türk dünyasının Yeni Gün Bayramı geleneği ele alınmaktadır.
Yeni Gün/Nevruz Türk dünyasının ortak bayramıdır. Orta Asya'dan Kazak, Kırgız, Türkmen, Özbek, Tatarlardan Azerbaycan, Anadolu ve Balkan Türklerine kadar tüm Türk toplulukları bu geleneği canlı olarak günümüze kadar taşımışlardır. Nevruz, halkın bir eğlenme, neşelenme günü olduğu kadar eski Türk devletlerinde kamusal olarak önemli bir gündür.
Nevruz, Türk toplum yapısında sadece bir takvim başlangıcı veya yılbaşı olarak görülmez. Ayrıca bir bayram, bir umudun başlangıcı gibi anlamları ihtiva etmektedir.
Osmanlı döneminde Nevruz, çok canlı biçimde kutlanmaktadır. Kayı boyuna mensup Karakeçililerin 21 Mart tarihinde Ertuğrul Gazi'nin türbesi etrafında toplandıklarını ve burada bayram yaptıklarını görüyoruz.
Türkiye'de Nevruz kutlamalarının, I. Dünya Savaşı ve Millî Mücadele'nin olağanüstü şartlarında bile devam ettiğini anlıyoruz. Belgeler değerlendirildiğinde; bu bayramın eski ve köklü bir gelenek olarak kutlandığı, kutlamalara askerî ve mülki erkân ile okulların ve halkın iştirak ettiği, 22 Mart'ın “Bahar ve Ergenekon Bayramı” olarak algılandığı, kutlamaların bir bayram coşkusu ve eğlence formu niteliği taşıdığı ortaya çıkmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Elinizdeki eser, Yeni Gün/Nevruz üzerine uzun bir süredir yürütülen çalışmanın bilim dünyasına ve topluma sunma arzusunun ürünüdür. Tarihî ve sosyolojik bir bakışla Türk dünyasının Yeni Gün Bayramı geleneği ele alınmaktadır.
Yeni Gün/Nevruz Türk dünyasının ortak bayramıdır. Orta Asya'dan Kazak, Kırgız, Türkmen, Özbek, Tatarlardan Azerbaycan, Anadolu ve Balkan Türklerine kadar tüm Türk toplulukları bu geleneği canlı olarak günümüze kadar taşımışlardır. Nevruz, halkın bir eğlenme, neşelenme günü olduğu kadar eski Türk devletlerinde kamusal olarak önemli bir gündür.
Nevruz, Türk toplum yapısında sadece bir takvim başlangıcı veya yılbaşı olarak görülmez. Ayrıca bir bayram, bir umudun başlangıcı gibi anlamları ihtiva etmektedir.
Osmanlı döneminde Nevruz, çok canlı biçimde kutlanmaktadır. Kayı boyuna mensup Karakeçililerin 21 Mart tarihinde Ertuğrul Gazi'nin türbesi etrafında toplandıklarını ve burada bayram yaptıklarını görüyoruz.
Türkiye'de Nevruz kutlamalarının, I. Dünya Savaşı ve Millî Mücadele'nin olağanüstü şartlarında bile devam ettiğini anlıyoruz. Belgeler değerlendirildiğinde; bu bayramın eski ve köklü bir gelenek olarak kutlandığı, kutlamalara askerî ve mülki erkân ile okulların ve halkın iştirak ettiği, 22 Mart'ın “Bahar ve Ergenekon Bayramı” olarak algılandığı, kutlamaların bir bayram coşkusu ve eğlence formu niteliği taşıdığı ortaya çıkmaktadır.

Kapat