Türk Edebiyatı ve Sinema Edebiyatçı Perspektifinden Türkiye'de Edebiyat - Sinema İlişkisi (1896-1950)

Stok Kodu:
9786057817259
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
296
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
210,00TL
168,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 17,87TL
Havale/EFT ile: 164,64TL
Temin süresi 6 gündür.
9786057817259
472203
Türk Edebiyatı ve Sinema
Türk Edebiyatı ve Sinema Edebiyatçı Perspektifinden Türkiye'de Edebiyat - Sinema İlişkisi (1896-1950)
168.00

Edebiyat-sinema ilişkisinin ülkemizdeki başlangıç tarihi, sinemanın Osmanlı coğrafyasında tanınmaya başladığı 19. yüzyıl sonlarına tesadüf etmektedir. İlk sinema gösterimlerine iştirak eden edebiyatçıların anlatıları, bu alandaki ortak tarihsel hafızanın oluşumunu ve sonraki kuşaklara aktarımını mümkün kılan başlıca kaynaklardır. Sinemanın Türkiye'deki ilk alımlayıcıları olan şairler ve yazarlar, döneme ilişkin müşahedeleriyle ülkemizde edebiyat-sinema ilişkisinin başlangıç evrelerine ışık tutan öncü isimler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ilişki ilerleyen zamanlarda giderek gelişecek; uyarlamalar, sanatkârların konuya ilişkin görüşleri, eleştiriler ve kuramsal tartışmalarla hacim kazanacaktır. Ancak farklı eğilim ve görüşlerin temsilcileri durumundaki edebiyatçıların etkinlikleri, edebiyat ile sinema arasındaki karşılıklı etkileşim ilgisinin merkezinde yer almayı sürdürecektir.

Bu çalışma, edebiyat-sinema etkileşiminin ülkemizdeki gelişim seyrinin, edebiyatçı perspektifinden okunmasını amaçlamaktadır. Söz konusu amaç doğrultusunda Samipaşazade Sezai'den Halide Edip Adıvar'a; Ahmet Haşim'den Necip Fazıl Kısakürek ve Nazım Hikmet'e; Peyami Safa'dan Ahmet Hamdi Tanpınar ve Attila İlhan'a, Türk edebiyatı tarihinin önde gelen şahsiyetlerinin bu süreçteki rolleri ve konuya yaklaşımları ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 61,20    183,59   
6 32,31    193,86   
9 22,68    204,14   
12 17,87    214,38   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 168,00    168,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Edebiyat-sinema ilişkisinin ülkemizdeki başlangıç tarihi, sinemanın Osmanlı coğrafyasında tanınmaya başladığı 19. yüzyıl sonlarına tesadüf etmektedir. İlk sinema gösterimlerine iştirak eden edebiyatçıların anlatıları, bu alandaki ortak tarihsel hafızanın oluşumunu ve sonraki kuşaklara aktarımını mümkün kılan başlıca kaynaklardır. Sinemanın Türkiye'deki ilk alımlayıcıları olan şairler ve yazarlar, döneme ilişkin müşahedeleriyle ülkemizde edebiyat-sinema ilişkisinin başlangıç evrelerine ışık tutan öncü isimler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ilişki ilerleyen zamanlarda giderek gelişecek; uyarlamalar, sanatkârların konuya ilişkin görüşleri, eleştiriler ve kuramsal tartışmalarla hacim kazanacaktır. Ancak farklı eğilim ve görüşlerin temsilcileri durumundaki edebiyatçıların etkinlikleri, edebiyat ile sinema arasındaki karşılıklı etkileşim ilgisinin merkezinde yer almayı sürdürecektir.

Bu çalışma, edebiyat-sinema etkileşiminin ülkemizdeki gelişim seyrinin, edebiyatçı perspektifinden okunmasını amaçlamaktadır. Söz konusu amaç doğrultusunda Samipaşazade Sezai'den Halide Edip Adıvar'a; Ahmet Haşim'den Necip Fazıl Kısakürek ve Nazım Hikmet'e; Peyami Safa'dan Ahmet Hamdi Tanpınar ve Attila İlhan'a, Türk edebiyatı tarihinin önde gelen şahsiyetlerinin bu süreçteki rolleri ve konuya yaklaşımları ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir.

Kapat