Beğeni, yalnızca aktörlerle ilişkiliymiş gibi görünse de aslında toplumsal ilişkiler ve etkileşimler aracılığıyla inşa olmaktadır. Toplumsal ilişkiler, aktörü, olduğu kişi yapan şeydir. Beğeninin rolü, bu ilişkilerdeki referans noktalarından biri olması dolayısıyla ortaya çıkar. İletişimler ve etkileşimler aracılığıyla inşa olan beğeniler sabit değildir. Beğeniler üzerinden kurulan ilişkiler, aktörlerin ilişkilerini de çeşitlendirici özellikler içerir. Ortaklaşan beğeniler aracılığıyla bir araya gelen beğeni kamuları, sınırları belirlenmiş sabit gruplar değildir. Dolayısıyla bu kamulara toplumsal gruplar olarak değil topluluklar olarak bakmak gerekir. Birbirine yakın beğenilere sahip aktörler, kültürel olarak da benzer eğilimlere sahiptirler. Farklılaşan beğeni kültürleriyse, farklı sosyokültürel arka plana sahip aktörlerin oluşturduğu beğeni kamularına işaret eder. Bu çalışma, Türkiye'deki beğeni kültürlerini incelemektedir. Tespit edilen beğeni kültürleri aracılığıyla bu kültürlerin ortak ve farklı yönlerini ortaya koyarken beğeni kültürlerinin bir araya getirdiği beğeni kamularının profillerini araştırmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | 63,47 | 190,42 |
6 | 33,51 | 201,07 |
9 | 23,53 | 211,73 |
12 | 18,53 | 222,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | 63,47 | 190,42 |
6 | 33,51 | 201,07 |
9 | 23,53 | 211,73 |
12 | 18,53 | 222,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | 63,47 | 190,42 |
6 | 33,51 | 201,07 |
9 | 23,53 | 211,73 |
12 | 18,53 | 222,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | 63,47 | 190,42 |
6 | 33,51 | 201,07 |
9 | 23,53 | 211,73 |
12 | 18,53 | 222,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | 63,47 | 190,42 |
6 | 33,51 | 201,07 |
9 | 23,53 | 211,73 |
12 | 18,53 | 222,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | 63,47 | 190,42 |
6 | 33,51 | 201,07 |
9 | 23,53 | 211,73 |
12 | 18,53 | 222,36 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 174,25 | 174,25 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
Beğeni, yalnızca aktörlerle ilişkiliymiş gibi görünse de aslında toplumsal ilişkiler ve etkileşimler aracılığıyla inşa olmaktadır. Toplumsal ilişkiler, aktörü, olduğu kişi yapan şeydir. Beğeninin rolü, bu ilişkilerdeki referans noktalarından biri olması dolayısıyla ortaya çıkar. İletişimler ve etkileşimler aracılığıyla inşa olan beğeniler sabit değildir. Beğeniler üzerinden kurulan ilişkiler, aktörlerin ilişkilerini de çeşitlendirici özellikler içerir. Ortaklaşan beğeniler aracılığıyla bir araya gelen beğeni kamuları, sınırları belirlenmiş sabit gruplar değildir. Dolayısıyla bu kamulara toplumsal gruplar olarak değil topluluklar olarak bakmak gerekir. Birbirine yakın beğenilere sahip aktörler, kültürel olarak da benzer eğilimlere sahiptirler. Farklılaşan beğeni kültürleriyse, farklı sosyokültürel arka plana sahip aktörlerin oluşturduğu beğeni kamularına işaret eder. Bu çalışma, Türkiye'deki beğeni kültürlerini incelemektedir. Tespit edilen beğeni kültürleri aracılığıyla bu kültürlerin ortak ve farklı yönlerini ortaya koyarken beğeni kültürlerinin bir araya getirdiği beğeni kamularının profillerini araştırmaktadır.