Türkiye’de Film Küratörlüğü ve Sanat Sineması Seyirciliği (Pera Film ve İstanbul Modern Sinema Örneği)

Stok Kodu:
9786253963187
Boyut:
16.5x24
Sayfa Sayısı:
263
Baskı:
1
Basım Tarihi:
-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
240,00TL
204,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 21,69TL
Havale/EFT ile: 199,92TL
Temin süresi 6 gündür.
9786253963187
960387
Türkiye’de Film Küratörlüğü ve Sanat Sineması Seyirciliği (Pera Film ve İstanbul Modern Sinema Örneği)
Türkiye’de Film Küratörlüğü ve Sanat Sineması Seyirciliği (Pera Film ve İstanbul Modern Sinema Örneği)
204.00

Hadi sinemaya gidelim!   Bugünün mecradan bağımsız görüntü velvelesinin ortasında ‘yine, yeni, yeniden’ sinema salonuna dönmeyi teklif eden Türkiye’de Film Küratörlüğü ve Sanat Sineması Seyirciliği Pera Film ve İstanbul Modern Sinema Örneği, değişen sinema ekolojisinin ışığında Türkiye’deki alan yazında henüz tartışılmayan film küratörlüğünü gündeme taşıyor. Bilinmeli ki, bu öneri sinemanın ölümünün ilan edildiği, film izlemenin mekândan bağımsızlaştığı, bireyselleştiği, izleyicinin “görünmez” olduğu bu çağda, sinemaya gitmek üzere kalabalıklar arasına karışan, filmleri AVM’lerin sinema salonları yerine ‘öteki’ yerlerde temaşa ederken tüm bu sürecin nasıl yürüdüğünü merak eden bir seyirciden geliyor. Burada ‘sinefil’ addedilen sanat sineması seyirciliğinin de bir portresi çiziliyor.  Sinema sanatını oluşturan her bir ögenin uhdesinde barındırdığı incelenmeyi ve açığa çıkarılmayı bekleyen tarihi, sosyolojik, antropolojik, ekonomik, politik ve kültürel bir potansiyelden bahsedilebilir. Bu bağlamda alternatif film dağıtım ve gösterim mekânları olarak değerlendirilen özel müzelerin sinema faaliyetleri, film küratörleri ve sanat sineması seyirciliği aracılığı ile sorulan sorular ve ulaşılan cevaplar toplumsal yapının katmanları arasındaki ilişkilerin anlaşılmasında aynı zamanda sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel ve sosyo-politik birer kilometre taşı olarak değerlendirilebilir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 74,31    222,93   
6 39,23    235,40   
9 27,54    247,88   
12 21,69    260,32   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 74,31    222,93   
6 39,23    235,40   
9 27,54    247,88   
12 21,69    260,32   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 74,31    222,93   
6 39,23    235,40   
9 27,54    247,88   
12 21,69    260,32   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 74,31    222,93   
6 39,23    235,40   
9 27,54    247,88   
12 21,69    260,32   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 74,31    222,93   
6 39,23    235,40   
9 27,54    247,88   
12 21,69    260,32   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 74,31    222,93   
6 39,23    235,40   
9 27,54    247,88   
12 21,69    260,32   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 204,00    204,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Hadi sinemaya gidelim!   Bugünün mecradan bağımsız görüntü velvelesinin ortasında ‘yine, yeni, yeniden’ sinema salonuna dönmeyi teklif eden Türkiye’de Film Küratörlüğü ve Sanat Sineması Seyirciliği Pera Film ve İstanbul Modern Sinema Örneği, değişen sinema ekolojisinin ışığında Türkiye’deki alan yazında henüz tartışılmayan film küratörlüğünü gündeme taşıyor. Bilinmeli ki, bu öneri sinemanın ölümünün ilan edildiği, film izlemenin mekândan bağımsızlaştığı, bireyselleştiği, izleyicinin “görünmez” olduğu bu çağda, sinemaya gitmek üzere kalabalıklar arasına karışan, filmleri AVM’lerin sinema salonları yerine ‘öteki’ yerlerde temaşa ederken tüm bu sürecin nasıl yürüdüğünü merak eden bir seyirciden geliyor. Burada ‘sinefil’ addedilen sanat sineması seyirciliğinin de bir portresi çiziliyor.  Sinema sanatını oluşturan her bir ögenin uhdesinde barındırdığı incelenmeyi ve açığa çıkarılmayı bekleyen tarihi, sosyolojik, antropolojik, ekonomik, politik ve kültürel bir potansiyelden bahsedilebilir. Bu bağlamda alternatif film dağıtım ve gösterim mekânları olarak değerlendirilen özel müzelerin sinema faaliyetleri, film küratörleri ve sanat sineması seyirciliği aracılığı ile sorulan sorular ve ulaşılan cevaplar toplumsal yapının katmanları arasındaki ilişkilerin anlaşılmasında aynı zamanda sosyo-ekonomik, sosyo-kültürel ve sosyo-politik birer kilometre taşı olarak değerlendirilebilir.

Kapat