Türkiye’de Siyasal Muhafazakarlığın Kadın ve Aile Politikaları Adalet ve Kalkınma Partisi Hükümetleri Dönemi

Stok Kodu:
9786257424585
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
190
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%15 indirimli
284,00TL
241,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 25,67TL
Havale/EFT ile: 236,57TL
Temin süresi 6 gündür.
9786257424585
638679
Türkiye’de Siyasal Muhafazakarlığın Kadın ve Aile Politikaları
Türkiye’de Siyasal Muhafazakarlığın Kadın ve Aile Politikaları Adalet ve Kalkınma Partisi Hükümetleri Dönemi
241.40

Muhafazakâr ideolojide, toplum ve toplumsal kurumlar büyük öneme sahiptir. Aile de toplumun en küçük nüvesi olarak istikrar ve süreklilik adına vazgeçilmez kabul edilmektedir. Türkiye'de de siyasal muhafazakârlığın gelişim seyri incelendiğinde aile, gelecekte de var olabilmenin âdeta teminatı olarak görülmektedir. Kadın ve aile arasında güçlü bir ilişki kurulmakta ve kadının, annelikle ilgili rol ve görevlerine yönelik mesaj kaygısı taşınmaktadır. 2002'de tek başına hükümeti kuracak güce ulaşan ve siyasal kimliğini "muhafazakâr demokrasi" olarak açıklayan Adalet ve Kalkınma Partisi de özellikle 2011'den sonra aileyi korumayı amaçlayan politikalara geniş yer vermekte ve bu amaca uygun olarak oldukça ayrıntılı yasal düzenlemeler yapmaktadır. Bu koruma çabasında da kadın ve aile arasında kurulan bağın kopmaz nitelikte oluşuna değinilmektedir. "Sağlam aile yapısı" için kadının anne ve eş olarak üstlendiği görevleri yerine getirmesinin toplum, millet ve devlet için önemini anlatan bir söylem çerçevesinden yararlanılmaktadır. Ailede eşler arasında yaratılıştan kaynaklanan temel farklılıklar olduğu; ancak bu farklılıkların kadın ve erkek arasında bir çatışma nedeni olmadığı; tam aksine uyum ve düzen anlamına geldiği vurgulanmaktadır. Son dönemlerde fıtrat ve rızk temelli açıklamalarla birlikte İslamî referanslara da geniş yer verildiği görülmekte ve "cinsiyet adaleti" kavramı öne çıkarılarak adalet düşüncesinin hem dinsel hem de kültürel açıdan desteklendiği belirtilmektedir. "Yerellik" ve "millilik" arayışı burada da belirginleştirilerek feminizm eleştirisi yapılmakta ve Türk milletinin ataerkil ya da anaerkil değil, "aileerkil" bir millet olduğu savunusu ile karşılaşılmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 87,93    263,80   
6 46,43    278,55   
9 32,59    293,33   
12 25,67    308,05   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 87,93    263,80   
6 46,43    278,55   
9 32,59    293,33   
12 25,67    308,05   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 87,93    263,80   
6 46,43    278,55   
9 32,59    293,33   
12 25,67    308,05   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 87,93    263,80   
6 46,43    278,55   
9 32,59    293,33   
12 25,67    308,05   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 87,93    263,80   
6 46,43    278,55   
9 32,59    293,33   
12 25,67    308,05   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 87,93    263,80   
6 46,43    278,55   
9 32,59    293,33   
12 25,67    308,05   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 241,40    241,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Muhafazakâr ideolojide, toplum ve toplumsal kurumlar büyük öneme sahiptir. Aile de toplumun en küçük nüvesi olarak istikrar ve süreklilik adına vazgeçilmez kabul edilmektedir. Türkiye'de de siyasal muhafazakârlığın gelişim seyri incelendiğinde aile, gelecekte de var olabilmenin âdeta teminatı olarak görülmektedir. Kadın ve aile arasında güçlü bir ilişki kurulmakta ve kadının, annelikle ilgili rol ve görevlerine yönelik mesaj kaygısı taşınmaktadır. 2002'de tek başına hükümeti kuracak güce ulaşan ve siyasal kimliğini "muhafazakâr demokrasi" olarak açıklayan Adalet ve Kalkınma Partisi de özellikle 2011'den sonra aileyi korumayı amaçlayan politikalara geniş yer vermekte ve bu amaca uygun olarak oldukça ayrıntılı yasal düzenlemeler yapmaktadır. Bu koruma çabasında da kadın ve aile arasında kurulan bağın kopmaz nitelikte oluşuna değinilmektedir. "Sağlam aile yapısı" için kadının anne ve eş olarak üstlendiği görevleri yerine getirmesinin toplum, millet ve devlet için önemini anlatan bir söylem çerçevesinden yararlanılmaktadır. Ailede eşler arasında yaratılıştan kaynaklanan temel farklılıklar olduğu; ancak bu farklılıkların kadın ve erkek arasında bir çatışma nedeni olmadığı; tam aksine uyum ve düzen anlamına geldiği vurgulanmaktadır. Son dönemlerde fıtrat ve rızk temelli açıklamalarla birlikte İslamî referanslara da geniş yer verildiği görülmekte ve "cinsiyet adaleti" kavramı öne çıkarılarak adalet düşüncesinin hem dinsel hem de kültürel açıdan desteklendiği belirtilmektedir. "Yerellik" ve "millilik" arayışı burada da belirginleştirilerek feminizm eleştirisi yapılmakta ve Türk milletinin ataerkil ya da anaerkil değil, "aileerkil" bir millet olduğu savunusu ile karşılaşılmaktadır.

Kapat