Türkiye’de Tarihçilik ve Kültür Endüstrisi

Stok Kodu:
9786056986635
Boyut:
12.5x19.5
Sayfa Sayısı:
128
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
140,00TL
112,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 11,91TL
Havale/EFT ile: 109,76TL
Temin süresi 6 gündür.
9786056986635
701381
Türkiye’de Tarihçilik ve Kültür Endüstrisi
Türkiye’de Tarihçilik ve Kültür Endüstrisi
112.00

Frankfurt Okulu öncülerince üretilen kültür endüstrisi kavramıyla daha çok yoğun endüstri toplumunda çalışanlarda oluşan “bunaltıcılığı” bir süre için ötelemeyi amaçlayan eğlence temelli girişimler kastedilmiştir. Bu ürünler vasıtasıyla etkileri kısa süreli de olsa, sağlanan zihinsel rahatlamayla çalışanların yaşadıkları yoksulluk, yoksunluk ve baskıları unutturarak üretimden kopmaması hedeflenmiştir. Kültür endüstrisi ögelerinden bir kısmının tarihsel içerikli olması, kültür endüstrisi ile tarih arasındaki gerilimli ilişkiyi incelemeyi zorunlu kılmıştır. Tarih mecmualarından tarihsel romanlara, tarihsel tiyatrolardan, tarihsel filmlere ve nihayet bugün Türkiye gündeminde popüler hakimiyetini ilan etmiş olan tarihsel dizilere kadar “iyi zaman geçirme” amaçlı bir çok popüler eser türünün bu kapsamda olduğu söylenebilir.

Bu kitapta tarihyazımı ve tarihçilik eğitimi bağlamında kültür endüstrisi ürünlerinin yeri ve önemi alanında yetkin tarihçilerce tartışılırken, aynı

zamanda tarih bölümlerinde okuyan öğrenciler için popüler tarih dergiciliği ve TV’de tarih programcılığı gibi geleneksel olanın yanında yapay

zeka teknolojilerinin tarih iletişiminde sunduğu imkanlar ve blogger’lık gibi yeni nesil dijital imkanlarla beliren “içerik üreticiliği” konularında

değerlendirmeler yapılmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 40,80    122,39   
6 21,54    129,24   
9 15,12    136,09   
12 11,91    142,92   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Frankfurt Okulu öncülerince üretilen kültür endüstrisi kavramıyla daha çok yoğun endüstri toplumunda çalışanlarda oluşan “bunaltıcılığı” bir süre için ötelemeyi amaçlayan eğlence temelli girişimler kastedilmiştir. Bu ürünler vasıtasıyla etkileri kısa süreli de olsa, sağlanan zihinsel rahatlamayla çalışanların yaşadıkları yoksulluk, yoksunluk ve baskıları unutturarak üretimden kopmaması hedeflenmiştir. Kültür endüstrisi ögelerinden bir kısmının tarihsel içerikli olması, kültür endüstrisi ile tarih arasındaki gerilimli ilişkiyi incelemeyi zorunlu kılmıştır. Tarih mecmualarından tarihsel romanlara, tarihsel tiyatrolardan, tarihsel filmlere ve nihayet bugün Türkiye gündeminde popüler hakimiyetini ilan etmiş olan tarihsel dizilere kadar “iyi zaman geçirme” amaçlı bir çok popüler eser türünün bu kapsamda olduğu söylenebilir.

Bu kitapta tarihyazımı ve tarihçilik eğitimi bağlamında kültür endüstrisi ürünlerinin yeri ve önemi alanında yetkin tarihçilerce tartışılırken, aynı

zamanda tarih bölümlerinde okuyan öğrenciler için popüler tarih dergiciliği ve TV’de tarih programcılığı gibi geleneksel olanın yanında yapay

zeka teknolojilerinin tarih iletişiminde sunduğu imkanlar ve blogger’lık gibi yeni nesil dijital imkanlarla beliren “içerik üreticiliği” konularında

değerlendirmeler yapılmaktadır.

Kapat