Türkiye Sinema Endüstrisi ve Prekarya Emeği

Stok Kodu:
9786256898288
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
256
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
400,00TL
320,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 34,03TL
Havale/EFT ile: 313,60TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256898288
883016
Türkiye Sinema Endüstrisi ve Prekarya Emeği
Türkiye Sinema Endüstrisi ve Prekarya Emeği
320.00

Türkiye Sinema Endüstrisi
ve Prekarya Emeği

Burhan Kılıç

21.yüzyılda kapitalizmin aldığı biçim ile maksimum kâra ulaşma hedefleri geniş bir insan topluluğunu iş süreçlerine dâhil etmiş ve aynı zamanda bu insan topluluğunun güvenceli iş imkânına ulaşma hedefini gerçekleşmesi güç bir hale getirmiştir. 1980’li yıllarla beraber “Neoliberalizm” in etkisi ve kapitalizmin 2000'li yıllarda bürünmüş olduğu biçim ile beraber iş ve çalışma ilişkilerinin esnekleşirken aynı zamanda güvencesizleşmesinin sınıflar üzerinde de değişim meydana getirdiğiyle ilgili çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Bu çalışmaların en önemlilerinden biri Guy Standing'in yapmış olduğu "Prekarya: Yeni Tehlikeli Sınıf" adlı çalışmadır. Bu çalışmada prekaryanın yeni kapitalizmin ortaya çıkardığı, henüz oluşum aşamasındaki yeni bir sınıf olduğu görüşü ortaya konmaktadır. Bu görüş temelinde bu tez çalışmasında film endüstrisinin üretim aşamasında çalışan bireylerin uzun saatlerini alan çalışma süreleri, bu süreler aldıkları ücret ile karşılaştırıldığında gelirlerinin azlığı, kısmi zamanlı ve sözleşme bazlı çalışmaları ve tüm bunların sonucunda işleri ve gelecekleri ile ilgili güvencesizlik yaşadıkları dikkate alındığında film endüstrisinin üretim ayağında çalışan bireylerin "prekarya" olarak adlandırılan sınıf içerisine dâhil olup olamayacağı konusu önem kazanmaktadır. Çalışmada İstanbul’da sinema endüstrisinin üretim aşamalarında görev alanlar ile yüz yüze, yarı yapılandırılmış, derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. 

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 116,57    349,70   
6 61,54    369,25   
9 43,20    388,83   
12 34,03    408,35   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 320,00    320,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Türkiye Sinema Endüstrisi
ve Prekarya Emeği

Burhan Kılıç

21.yüzyılda kapitalizmin aldığı biçim ile maksimum kâra ulaşma hedefleri geniş bir insan topluluğunu iş süreçlerine dâhil etmiş ve aynı zamanda bu insan topluluğunun güvenceli iş imkânına ulaşma hedefini gerçekleşmesi güç bir hale getirmiştir. 1980’li yıllarla beraber “Neoliberalizm” in etkisi ve kapitalizmin 2000'li yıllarda bürünmüş olduğu biçim ile beraber iş ve çalışma ilişkilerinin esnekleşirken aynı zamanda güvencesizleşmesinin sınıflar üzerinde de değişim meydana getirdiğiyle ilgili çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Bu çalışmaların en önemlilerinden biri Guy Standing'in yapmış olduğu "Prekarya: Yeni Tehlikeli Sınıf" adlı çalışmadır. Bu çalışmada prekaryanın yeni kapitalizmin ortaya çıkardığı, henüz oluşum aşamasındaki yeni bir sınıf olduğu görüşü ortaya konmaktadır. Bu görüş temelinde bu tez çalışmasında film endüstrisinin üretim aşamasında çalışan bireylerin uzun saatlerini alan çalışma süreleri, bu süreler aldıkları ücret ile karşılaştırıldığında gelirlerinin azlığı, kısmi zamanlı ve sözleşme bazlı çalışmaları ve tüm bunların sonucunda işleri ve gelecekleri ile ilgili güvencesizlik yaşadıkları dikkate alındığında film endüstrisinin üretim ayağında çalışan bireylerin "prekarya" olarak adlandırılan sınıf içerisine dâhil olup olamayacağı konusu önem kazanmaktadır. Çalışmada İstanbul’da sinema endüstrisinin üretim aşamalarında görev alanlar ile yüz yüze, yarı yapılandırılmış, derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. 

Kapat