Ümid-i Afil - Kaybolan Umutlar Orijinal Metin Ve Günümüz Türkçesi Bir Arada Yiğit Bener'in Sunuşuyla

Stok Kodu:
9786051857640
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
100
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
85,00TL
68,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 7,23TL
Havale/EFT ile: 66,64TL
Temin süresi 6 gündür.
9786051857640
622252
Ümid-i Afil - Kaybolan Umutlar
Ümid-i Afil - Kaybolan Umutlar Orijinal Metin Ve Günümüz Türkçesi Bir Arada Yiğit Bener'in Sunuşuyla
68.00

Türkçe edebiyatta Bener soyadlı yazarların önemli bir yeri olduğuna şüphe yok: Vüs’at O. Bener, Erhan Bener, Bilge Bener Bölükbaşı ve Yiğit Bener, pek çok farklı türdeki yapıtları ve çevirileriyle özgün izler bıraktılar. Ancak Benerlerin edebiyatla ilişkisi, bu isimlerden çok önce başlamış bulunuyordu:  Vüs’at, Erhan ve Bilge’nin babası Râşit Bener Ümid-i Âfil adında bir roman yazdığını vaktiyle çocuklarına söylemişti. Fakat bu kitabın tek bir nüshası bile ailede bulunmadığı için, Râşit Bey’in romancılığı zaman içinde hayal meyal bir anıya, bir söylenceye dönüşmüştü.

Everest Yayınları, Bener ailesini tek bir çatı altında buluşturmak üzere yola çıktığı 2022 yılında bu “efsanevi” romanı, yayımlanışından yüz dokuz yıl sonra gün yüzüne çıkarıyor. Böylece hem aile mirasında hem de edebiyat tarihinde bir edebiyat ailesinin doğuşuna, geliştiği koşullara yeniden bakmak için yeni bir pencere açılıyor.

Râşit Bener’in 1913 yılında Bint-i Halim Seyhan mahlasıyla yayımlattığı Ümid-i Âfil, -erkek kahramanın yol göstericiliğinden vazgeçemese de- feminist bir söylemle örülmüş, Bînâ karakteri üzerinden kadın erkek ilişkilerine eleştirel bir bakış ve köy idealizmi sunan bir aşk romanı. Osmanlı Türkçesinden Halil Solak’ın Latin harflerine, Sevdagül Kasap’ın günümüz Türkçesine aktardığı Ümid-i Âfil yıllar sonra, ilk kez okur karşısına çıkıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 24,77    74,31   
6 13,08    78,47   
9 9,18    82,63   
12 7,23    86,77   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 24,77    74,31   
6 13,08    78,47   
9 9,18    82,63   
12 7,23    86,77   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 24,77    74,31   
6 13,08    78,47   
9 9,18    82,63   
12 7,23    86,77   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 24,77    74,31   
6 13,08    78,47   
9 9,18    82,63   
12 7,23    86,77   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 24,77    74,31   
6 13,08    78,47   
9 9,18    82,63   
12 7,23    86,77   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 24,77    74,31   
6 13,08    78,47   
9 9,18    82,63   
12 7,23    86,77   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Türkçe edebiyatta Bener soyadlı yazarların önemli bir yeri olduğuna şüphe yok: Vüs’at O. Bener, Erhan Bener, Bilge Bener Bölükbaşı ve Yiğit Bener, pek çok farklı türdeki yapıtları ve çevirileriyle özgün izler bıraktılar. Ancak Benerlerin edebiyatla ilişkisi, bu isimlerden çok önce başlamış bulunuyordu:  Vüs’at, Erhan ve Bilge’nin babası Râşit Bener Ümid-i Âfil adında bir roman yazdığını vaktiyle çocuklarına söylemişti. Fakat bu kitabın tek bir nüshası bile ailede bulunmadığı için, Râşit Bey’in romancılığı zaman içinde hayal meyal bir anıya, bir söylenceye dönüşmüştü.

Everest Yayınları, Bener ailesini tek bir çatı altında buluşturmak üzere yola çıktığı 2022 yılında bu “efsanevi” romanı, yayımlanışından yüz dokuz yıl sonra gün yüzüne çıkarıyor. Böylece hem aile mirasında hem de edebiyat tarihinde bir edebiyat ailesinin doğuşuna, geliştiği koşullara yeniden bakmak için yeni bir pencere açılıyor.

Râşit Bener’in 1913 yılında Bint-i Halim Seyhan mahlasıyla yayımlattığı Ümid-i Âfil, -erkek kahramanın yol göstericiliğinden vazgeçemese de- feminist bir söylemle örülmüş, Bînâ karakteri üzerinden kadın erkek ilişkilerine eleştirel bir bakış ve köy idealizmi sunan bir aşk romanı. Osmanlı Türkçesinden Halil Solak’ın Latin harflerine, Sevdagül Kasap’ın günümüz Türkçesine aktardığı Ümid-i Âfil yıllar sonra, ilk kez okur karşısına çıkıyor.

Kapat