Ütopya Mücadelesi 1917-1946

Stok Kodu:
9786054363056
Boyut:
16x23
Sayfa Sayısı:
286
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
350,00TL
245,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 26,05TL
Havale/EFT ile: 240,10TL
Temin süresi 6 gündür.
9786054363056
505863
Ütopya Mücadelesi
Ütopya Mücadelesi 1917-1946
245.00

Birinci Dünya Savaşı ardından, sanatçının toplumsal yaşamı inşa etmesini amaçlayanyeni bir sanatsal-toplumsal avangard ortaya çıkmıştır. Alexander Rodchenko, El Lissitzky ve Laszlo Moholy-Nagy, bu üç sanatçının toplumsal idealleri ili yüzleştikleri siyasi gerçekler arasındaki değişken ilişkileri nasıl aştıkları incelenmektedir.

“ Beklemeye değdi...sanatı olduğu kadar siyaseti de incelemek için büyük bir imkan sunuyor.”
Publishers Weekly
“ Margolin önemli bir şeyi başarmış ve üç özgün tasarımcının eşsiz başarılarını, yapıtlarını biçimlendiren olayları örerek belgelemiştir”
Ellen Lupton, Print

“Günümüzde, yüzyılın başında yaşamış toplumsal-sanatsal avangardın büyük iddialarına burun kıvırmak bir modaya dönüşmüştür. Sonuçta, istedikleri şey sanat yoluyla elde edilecek bir ütopyadan azı değildi. Bu hevesin başarısızlık sebepleri son derece belli olsa da (Almanya'da Hitler'in iktidara gelişi, Stalin'in Rusya'da güç kazanması ve daha sonraları ise Dogu Avrupa'da komünizmin çökerek kapitalizmin yayılmasına bakmamız yetecektir) sanatçı-toplumcu avangardın zihinsel ve toplumsal kuvvetleri sanatlarıyla kaynaştırmaya yönelik inanılmaz azimleri, çoğu zaman bu eğilimleri aza indirgemeye çalışan güçlerin karşısında örnek gösterilir niteliktelerdir. Bu durum, Rodchenko, Lissitzky ve Moholy-Nagy için hiç de kolay değildi. Üçü de, Ütopya mücadelesinin tüm katılımcıların amaç ve araçlar konusunda fikir birliğine vardığı ortaklaşa bir proje olmadığını anlamak zorunda kalmış, sanatsal görüşler uğruna yoldaşlar arasında bile savaşılması gerektiğini görmüşlerdir.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 89,25    267,74   
6 47,12    282,71   
9 33,08    297,70   
12 26,05    312,64   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 89,25    267,74   
6 47,12    282,71   
9 33,08    297,70   
12 26,05    312,64   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 89,25    267,74   
6 47,12    282,71   
9 33,08    297,70   
12 26,05    312,64   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 89,25    267,74   
6 47,12    282,71   
9 33,08    297,70   
12 26,05    312,64   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 89,25    267,74   
6 47,12    282,71   
9 33,08    297,70   
12 26,05    312,64   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 89,25    267,74   
6 47,12    282,71   
9 33,08    297,70   
12 26,05    312,64   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 245,00    245,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Birinci Dünya Savaşı ardından, sanatçının toplumsal yaşamı inşa etmesini amaçlayanyeni bir sanatsal-toplumsal avangard ortaya çıkmıştır. Alexander Rodchenko, El Lissitzky ve Laszlo Moholy-Nagy, bu üç sanatçının toplumsal idealleri ili yüzleştikleri siyasi gerçekler arasındaki değişken ilişkileri nasıl aştıkları incelenmektedir.

“ Beklemeye değdi...sanatı olduğu kadar siyaseti de incelemek için büyük bir imkan sunuyor.”
Publishers Weekly
“ Margolin önemli bir şeyi başarmış ve üç özgün tasarımcının eşsiz başarılarını, yapıtlarını biçimlendiren olayları örerek belgelemiştir”
Ellen Lupton, Print

“Günümüzde, yüzyılın başında yaşamış toplumsal-sanatsal avangardın büyük iddialarına burun kıvırmak bir modaya dönüşmüştür. Sonuçta, istedikleri şey sanat yoluyla elde edilecek bir ütopyadan azı değildi. Bu hevesin başarısızlık sebepleri son derece belli olsa da (Almanya'da Hitler'in iktidara gelişi, Stalin'in Rusya'da güç kazanması ve daha sonraları ise Dogu Avrupa'da komünizmin çökerek kapitalizmin yayılmasına bakmamız yetecektir) sanatçı-toplumcu avangardın zihinsel ve toplumsal kuvvetleri sanatlarıyla kaynaştırmaya yönelik inanılmaz azimleri, çoğu zaman bu eğilimleri aza indirgemeye çalışan güçlerin karşısında örnek gösterilir niteliktelerdir. Bu durum, Rodchenko, Lissitzky ve Moholy-Nagy için hiç de kolay değildi. Üçü de, Ütopya mücadelesinin tüm katılımcıların amaç ve araçlar konusunda fikir birliğine vardığı ortaklaşa bir proje olmadığını anlamak zorunda kalmış, sanatsal görüşler uğruna yoldaşlar arasında bile savaşılması gerektiğini görmüşlerdir.”

Kapat