Uzun Sap Bağlama Metodu (Bozuk Düzen)

Stok Kodu:
9786052880272
Boyut:
21x30
Sayfa Sayısı:
320
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
789,00TL
552,30TL
Taksitli fiyat: 12 x 58,73TL
Havale/EFT ile: 541,25TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052880272
545988
Uzun Sap Bağlama Metodu (Bozuk Düzen)
Uzun Sap Bağlama Metodu (Bozuk Düzen)
552.30

Bu çalışma, uzun sap bağlamada (bozuk düzeni) başlangıç, orta ve ileri icra seviyesindeki bireylerin çalgı öğrenim süreçlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada çeşitli seviyelere hitap eden etütler, Türk halk ezgileri ve besteler yer almaktadır.

Bağlamanın tarihi kökleri, yayıldığı alan ve icra çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda bütün alt dinamikleriyle bir öğretim metodu oluşturmanın zorluğu anlaşılmaktadır. Bu zorluğun ve bağlamadaki engin birikimin farkında olarak yola çıkılan çalışmada, kanaatimizce önemli olan çeşitli icra önerilerinin aktarılmasına odaklanılmıştır.
Çalışmada genellikle, Türk halk müziğindeki “sözsüz türler” ele alınmış ve uzun sap bağlamanın (bozuk düzeni) icra karakteristiklerine sistematik bir şekilde uyarlanarak çeşitli nüanslar ve pozisyonlarla yeniden notaya aktarılmıştır.

Çalışma dokuz bölümden oluşmaktadır,
1. Bölümde; Başlangıç seviyesine yönelik hazırlayıcı etütler,
2. Bölümde; Türk halk ezgileri üzerinde yalın icra çalışmaları,
3. Bölümde; “Süsleme” tekniği ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
4. Bölümde; “Geleneksel karar sesleri” ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
5. Bölüm, dört farklı alt başlık şeklinde ele alınmıştır; 5-A’da legato (boğumlama, tel çekme, kaydırma) tekniği ve ezgiler üzerinde uygulanışı, 5-B’de öğrenilen nüansların/tekniklerin Türk halk ezgileri üzerinde pekiştirilmesi, 5-C ve 5-D bölümlerinde ise 5-B bölümünde verilen ezgilerin -uzun sap bağlamada yaygın olarak kullanılan- SOL ve RE karar seslerine transpoze edilerek uygulanışı,
6. Bölümde; Orta icra seviyesine hitap eden çeşitli pozisyon geçişleri ve parmak baskılarını güçlendirmeye yönelik etütler,
7. Bölümde; Yöresel bağlama tavırları ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
8. Bölümde; İleri icra seviyesine yönelik olarak, çeşitli pozisyon geçişleri ve parmak baskılarını hızlandırmaya yönelik etütler,
9. Bölümde; İleri icra seviyesine yönelik olan ve genellikle Türk müziğindeki (THM-TSM) çeşitli formlardan/türlerden esinlenerek uzun sap bağlamanın (bozuk düzeni) icra karakterine uygun olarak yazılmış yenilikçi bir repertuvar çalışması yer almaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 201,18    603,55   
6 106,22    637,30   
9 74,57    671,10   
12 58,73    704,79   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 201,18    603,55   
6 106,22    637,30   
9 74,57    671,10   
12 58,73    704,79   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 201,18    603,55   
6 106,22    637,30   
9 74,57    671,10   
12 58,73    704,79   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 201,18    603,55   
6 106,22    637,30   
9 74,57    671,10   
12 58,73    704,79   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 201,18    603,55   
6 106,22    637,30   
9 74,57    671,10   
12 58,73    704,79   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 201,18    603,55   
6 106,22    637,30   
9 74,57    671,10   
12 58,73    704,79   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 552,30    552,30   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu çalışma, uzun sap bağlamada (bozuk düzeni) başlangıç, orta ve ileri icra seviyesindeki bireylerin çalgı öğrenim süreçlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada çeşitli seviyelere hitap eden etütler, Türk halk ezgileri ve besteler yer almaktadır.

Bağlamanın tarihi kökleri, yayıldığı alan ve icra çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda bütün alt dinamikleriyle bir öğretim metodu oluşturmanın zorluğu anlaşılmaktadır. Bu zorluğun ve bağlamadaki engin birikimin farkında olarak yola çıkılan çalışmada, kanaatimizce önemli olan çeşitli icra önerilerinin aktarılmasına odaklanılmıştır.
Çalışmada genellikle, Türk halk müziğindeki “sözsüz türler” ele alınmış ve uzun sap bağlamanın (bozuk düzeni) icra karakteristiklerine sistematik bir şekilde uyarlanarak çeşitli nüanslar ve pozisyonlarla yeniden notaya aktarılmıştır.

Çalışma dokuz bölümden oluşmaktadır,
1. Bölümde; Başlangıç seviyesine yönelik hazırlayıcı etütler,
2. Bölümde; Türk halk ezgileri üzerinde yalın icra çalışmaları,
3. Bölümde; “Süsleme” tekniği ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
4. Bölümde; “Geleneksel karar sesleri” ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
5. Bölüm, dört farklı alt başlık şeklinde ele alınmıştır; 5-A’da legato (boğumlama, tel çekme, kaydırma) tekniği ve ezgiler üzerinde uygulanışı, 5-B’de öğrenilen nüansların/tekniklerin Türk halk ezgileri üzerinde pekiştirilmesi, 5-C ve 5-D bölümlerinde ise 5-B bölümünde verilen ezgilerin -uzun sap bağlamada yaygın olarak kullanılan- SOL ve RE karar seslerine transpoze edilerek uygulanışı,
6. Bölümde; Orta icra seviyesine hitap eden çeşitli pozisyon geçişleri ve parmak baskılarını güçlendirmeye yönelik etütler,
7. Bölümde; Yöresel bağlama tavırları ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
8. Bölümde; İleri icra seviyesine yönelik olarak, çeşitli pozisyon geçişleri ve parmak baskılarını hızlandırmaya yönelik etütler,
9. Bölümde; İleri icra seviyesine yönelik olan ve genellikle Türk müziğindeki (THM-TSM) çeşitli formlardan/türlerden esinlenerek uzun sap bağlamanın (bozuk düzeni) icra karakterine uygun olarak yazılmış yenilikçi bir repertuvar çalışması yer almaktadır.

Kapat