Vahiy - Akıl Işığında Dini Doğru Anlamak

Stok Kodu:
9786052152669
Boyut:
12x19
Sayfa Sayısı:
144
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
24,00TL
18,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 1,91TL
Havale/EFT ile: 17,64TL
Temin süresi 6 gündür.
9786052152669
782438
Vahiy - Akıl Işığında Dini Doğru Anlamak
Vahiy - Akıl Işığında Dini Doğru Anlamak
18.00

Bu kitap; Vahiy-Akıl Işığında; Dini Doğru Anlamağı anlatmaktadır. Bu bağlamda; Vahiy olmayınca akıl şaşkınlığa düşer, akıl olmayınca da vahiy yararsız kalır. Akılsızlar yalnız akıldan yoksun oldukları için değil, aklı kullanmadıkları için de akılsızdırlar. İnanç konusu kesinlik ister, akıl ve kalpte kuşku olamaz.

Allah, düşünüp anlamamız için bizlere ayetler indirmiştir, niçin akıl etmiyorsunuz? uyarısını onlarca tekrar eder. Aklını kullanmayanlar üzerine Allah pislik yağdıracağını belirtir. (10/100) aklı kullanmamak, pislik ve kötülük içerisinde kalmak demektir.

Kur'an, ancak bilenlerin akledebileceğine vurgu yapar, aklını kullananlar için vahiy ile akıl arasında herhangi bir çelişki olmadığı gibi, nübüvvet ile akıl arasında da herhangi bir çelişki yoktur. Vahiy-nübüvvet-akıl arasında uyuşmazlık ve karşıtlık olamaz; zira üçünün de rabbi/sahibi Allah'tır.

Rabbimiz, tüm zamanlarda insanlara akıllarını kullanmasını ve düşünmesini öğütlemiştir. Bizde bu çalışmamızda; konuları yorumlarken hiçbir zaman geçmiş Müslümanların emeklerini ve miraslarını küçük görmemek, onları dışlamamak ve saygısızlık etmemek ilkesinden hareketle; İlim ehlinden sorma prensibini kendimize şiar edindik.

Bu esaslardan hareketle; Dini Doğru Anlamak çalışmamızı yaparken haddimi bilerek, hiçbir zaman benim yorumlarım mutlak doğrudur iddiasında olmadım, daha doğru ve isabetli yorumlar mutlaka yapılabilir. Kul olmak, kusurlu olmak demektir. Mükemmellik sadece Allah'a aittir...

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 6,56    19,67   
6 3,46    20,77   
9 2,43    21,87   
12 1,91    22,97   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 6,56    19,67   
6 3,46    20,77   
9 2,43    21,87   
12 1,91    22,97   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 6,56    19,67   
6 3,46    20,77   
9 2,43    21,87   
12 1,91    22,97   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 6,56    19,67   
6 3,46    20,77   
9 2,43    21,87   
12 1,91    22,97   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 6,56    19,67   
6 3,46    20,77   
9 2,43    21,87   
12 1,91    22,97   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 6,56    19,67   
6 3,46    20,77   
9 2,43    21,87   
12 1,91    22,97   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 18,00    18,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu kitap; Vahiy-Akıl Işığında; Dini Doğru Anlamağı anlatmaktadır. Bu bağlamda; Vahiy olmayınca akıl şaşkınlığa düşer, akıl olmayınca da vahiy yararsız kalır. Akılsızlar yalnız akıldan yoksun oldukları için değil, aklı kullanmadıkları için de akılsızdırlar. İnanç konusu kesinlik ister, akıl ve kalpte kuşku olamaz.

Allah, düşünüp anlamamız için bizlere ayetler indirmiştir, niçin akıl etmiyorsunuz? uyarısını onlarca tekrar eder. Aklını kullanmayanlar üzerine Allah pislik yağdıracağını belirtir. (10/100) aklı kullanmamak, pislik ve kötülük içerisinde kalmak demektir.

Kur'an, ancak bilenlerin akledebileceğine vurgu yapar, aklını kullananlar için vahiy ile akıl arasında herhangi bir çelişki olmadığı gibi, nübüvvet ile akıl arasında da herhangi bir çelişki yoktur. Vahiy-nübüvvet-akıl arasında uyuşmazlık ve karşıtlık olamaz; zira üçünün de rabbi/sahibi Allah'tır.

Rabbimiz, tüm zamanlarda insanlara akıllarını kullanmasını ve düşünmesini öğütlemiştir. Bizde bu çalışmamızda; konuları yorumlarken hiçbir zaman geçmiş Müslümanların emeklerini ve miraslarını küçük görmemek, onları dışlamamak ve saygısızlık etmemek ilkesinden hareketle; İlim ehlinden sorma prensibini kendimize şiar edindik.

Bu esaslardan hareketle; Dini Doğru Anlamak çalışmamızı yaparken haddimi bilerek, hiçbir zaman benim yorumlarım mutlak doğrudur iddiasında olmadım, daha doğru ve isabetli yorumlar mutlaka yapılabilir. Kul olmak, kusurlu olmak demektir. Mükemmellik sadece Allah'a aittir...

Kapat