Vahyin Tarihsel Mahiyeti

Stok Kodu:
9786059281577
Boyut:
13x21
Sayfa Sayısı:
334
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%23 indirimli
420,00TL
323,40TL
Taksitli fiyat: 12 x 34,39TL
Temin süresi 6 gündür.
9786059281577
522293
Vahyin Tarihsel Mahiyeti
Vahyin Tarihsel Mahiyeti
323.40

Tarih boyunca ortaya çıkan tüm vahiy görüşleri, mesela:
Ehli Hadis'in Cebrail'i insan şekline büründürüp Peygamber'le sohbet ettiren, insanların ağızlarından çıkan sesler ve kâğıtlara yazılan ifadeler de dâhil tüm Kur'an'ı Allah'ın yaratılmamış ezelî kelamı gören görüşü;
Mutezile'nin yaratılmış Kur'an anlayışı;
Eşariliğin kelami nefsî, kelami lafzî ayrımı;
İslam filozoflarının faal aklın Cebrail olduğu ve Peygamber'in faal akıldan aldığı bilgileri avama sembolik ifadelerle aktardığına dair görüşleri;
İslam mutasavvıflarının Cebrail'in Peygamber'e de, evliyaya da indiğine dair anlayışları ve hayal âlemine ait getirdikleri psikolojik yorumlar;
Fazlur Rahman'ın vahyin kalbe yapılan bir aşı olduğu, tüm tecrübenin içsel olduğu, Kur'an'ı hem Peygamber'in, hem de Allah'ın kelamı olarak niteleyen yaklaşımı;
Suruş'un Kur'an'ı tamamen Peygamber'in sözü ve gördüğü rüyaların ravisi olarak nitelemesi;
Şebusteri'nin Kur'an'ı vahyin kendisi değil eseri olarak görmesi ve vahyi Allah'ın bir yardımı veya Peygamber'e doğal yollardan öğretmesi olarak tarif etmesi;
Bazı akademisyenler ile âlimlerin Kur'an'ı, manası Allah'a, lafzı ise Hz. Muhammed'e ait bir kelam olarak nitelemesi;
Vahyin oluş tecrübesine getirilen muhtelif psikolojik yaklaşımlar…

Tüm bunlar zaman ve mekânın ortaya çıkardığı koşullardan, bilim ve düşünme yöntemlerinin gelişmişliğinden, kültürden, siyasi ve sosyal koşullardan bağımsız düşünülemeyecek “tarihsel” yorum ve yaklaşımlardır.

Bu durumdan, Kur'an'da vahyi açıklayan kavramlar ile Hz. Muhammed'in kendi tecrübesini anlama biçimi de istisna değildir. O da tarihseldir ve esasen indiği çağın algı, bilgi ve kavramlarının sınırları ile belirlenmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 117,80    353,41   
6 62,20    373,17   
9 43,66    392,96   
12 34,39    412,69   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 117,80    353,41   
6 62,20    373,17   
9 43,66    392,96   
12 34,39    412,69   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 117,80    353,41   
6 62,20    373,17   
9 43,66    392,96   
12 34,39    412,69   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 117,80    353,41   
6 62,20    373,17   
9 43,66    392,96   
12 34,39    412,69   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 117,80    353,41   
6 62,20    373,17   
9 43,66    392,96   
12 34,39    412,69   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 117,80    353,41   
6 62,20    373,17   
9 43,66    392,96   
12 34,39    412,69   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 323,40    323,40   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Tarih boyunca ortaya çıkan tüm vahiy görüşleri, mesela:
Ehli Hadis'in Cebrail'i insan şekline büründürüp Peygamber'le sohbet ettiren, insanların ağızlarından çıkan sesler ve kâğıtlara yazılan ifadeler de dâhil tüm Kur'an'ı Allah'ın yaratılmamış ezelî kelamı gören görüşü;
Mutezile'nin yaratılmış Kur'an anlayışı;
Eşariliğin kelami nefsî, kelami lafzî ayrımı;
İslam filozoflarının faal aklın Cebrail olduğu ve Peygamber'in faal akıldan aldığı bilgileri avama sembolik ifadelerle aktardığına dair görüşleri;
İslam mutasavvıflarının Cebrail'in Peygamber'e de, evliyaya da indiğine dair anlayışları ve hayal âlemine ait getirdikleri psikolojik yorumlar;
Fazlur Rahman'ın vahyin kalbe yapılan bir aşı olduğu, tüm tecrübenin içsel olduğu, Kur'an'ı hem Peygamber'in, hem de Allah'ın kelamı olarak niteleyen yaklaşımı;
Suruş'un Kur'an'ı tamamen Peygamber'in sözü ve gördüğü rüyaların ravisi olarak nitelemesi;
Şebusteri'nin Kur'an'ı vahyin kendisi değil eseri olarak görmesi ve vahyi Allah'ın bir yardımı veya Peygamber'e doğal yollardan öğretmesi olarak tarif etmesi;
Bazı akademisyenler ile âlimlerin Kur'an'ı, manası Allah'a, lafzı ise Hz. Muhammed'e ait bir kelam olarak nitelemesi;
Vahyin oluş tecrübesine getirilen muhtelif psikolojik yaklaşımlar…

Tüm bunlar zaman ve mekânın ortaya çıkardığı koşullardan, bilim ve düşünme yöntemlerinin gelişmişliğinden, kültürden, siyasi ve sosyal koşullardan bağımsız düşünülemeyecek “tarihsel” yorum ve yaklaşımlardır.

Bu durumdan, Kur'an'da vahyi açıklayan kavramlar ile Hz. Muhammed'in kendi tecrübesini anlama biçimi de istisna değildir. O da tarihseldir ve esasen indiği çağın algı, bilgi ve kavramlarının sınırları ile belirlenmiştir.

Kapat