Velayet - İ Fakih Âyetullah Humeynî’nin Düşünce ve Pratiğinde

Stok Kodu:
9786256799790
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
286
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
275,00TL
192,50TL
Taksitli fiyat: 12 x 20,47TL
Havale/EFT ile: 188,65TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256799790
979740
Velayet - İ Fakih
Velayet - İ Fakih Âyetullah Humeynî’nin Düşünce ve Pratiğinde
192.50

Âyetullah Humeynî’nin tarihin akışını paradigmatik bir şekilde değiştiren şahsiyetler arasında yer aldığı şüphesizdir. Bununla birlikte, onu, içinde bulunduğu çağdaki diğer devrimci şahsiyetlerden ayıran temel husus, varlık bilincinin bir uzantısı olarak siyâsî bilinç ve yönelime getirdiği açıklamadır. Bu yolla o, modern dünyanın dayattığı paradigmaya karşı koyar ve İslâm’ın tüm insanlık için aslî kaynak olduğunu vurgular. Bu kaynağın temelini ise İslâmî hükümlerin başı olarak nitelediği hükümet ve bu hükümetin merkezinde yer alan meşrû idâreci oluşturmaktadır.
Âyetullah Humeynî, sömürge ve kültürel yozlaşmanın etkisindeki Müslüman halklara Büyük Osmanlı Devleti’ni hatırlatarak, bu devletin sancağı altında toplanan Müslümanların ülkelerini Batı’nın tasallutundan korumayı uzun süre başardığını, Batı’nın ancak bu devleti yıkabildikten sonra Müslümanlara hâkim olabildiğini söyler.   Günümüzde ittihadın saltanatı tekrar etmekle değil, Müslüman toplumu idâre etmede hak ve sorumluluk sâhibi olan, âdil ve müttakî fakih ekseninde toplanılarak gerçekleşeceğini savunur. 1940’larda başlayan ve vefâtına dek süren mücadelesiyle Âyetullah Humeynî, Velâyet-i fakîh düşüncesini salt bir teori olmaktan çıkararak, ilâhî ve insani tercih arasındaki makası kapatıp İslâm tarihinin kesintiye uğradığı yerden yeniden akmasını sağlar.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 70,12    210,36   
6 37,02    222,13   
9 25,99    233,91   
12 20,47    245,65   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 70,12    210,36   
6 37,02    222,13   
9 25,99    233,91   
12 20,47    245,65   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 70,12    210,36   
6 37,02    222,13   
9 25,99    233,91   
12 20,47    245,65   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 70,12    210,36   
6 37,02    222,13   
9 25,99    233,91   
12 20,47    245,65   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 70,12    210,36   
6 37,02    222,13   
9 25,99    233,91   
12 20,47    245,65   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 70,12    210,36   
6 37,02    222,13   
9 25,99    233,91   
12 20,47    245,65   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 192,50    192,50   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Âyetullah Humeynî’nin tarihin akışını paradigmatik bir şekilde değiştiren şahsiyetler arasında yer aldığı şüphesizdir. Bununla birlikte, onu, içinde bulunduğu çağdaki diğer devrimci şahsiyetlerden ayıran temel husus, varlık bilincinin bir uzantısı olarak siyâsî bilinç ve yönelime getirdiği açıklamadır. Bu yolla o, modern dünyanın dayattığı paradigmaya karşı koyar ve İslâm’ın tüm insanlık için aslî kaynak olduğunu vurgular. Bu kaynağın temelini ise İslâmî hükümlerin başı olarak nitelediği hükümet ve bu hükümetin merkezinde yer alan meşrû idâreci oluşturmaktadır.
Âyetullah Humeynî, sömürge ve kültürel yozlaşmanın etkisindeki Müslüman halklara Büyük Osmanlı Devleti’ni hatırlatarak, bu devletin sancağı altında toplanan Müslümanların ülkelerini Batı’nın tasallutundan korumayı uzun süre başardığını, Batı’nın ancak bu devleti yıkabildikten sonra Müslümanlara hâkim olabildiğini söyler.   Günümüzde ittihadın saltanatı tekrar etmekle değil, Müslüman toplumu idâre etmede hak ve sorumluluk sâhibi olan, âdil ve müttakî fakih ekseninde toplanılarak gerçekleşeceğini savunur. 1940’larda başlayan ve vefâtına dek süren mücadelesiyle Âyetullah Humeynî, Velâyet-i fakîh düşüncesini salt bir teori olmaktan çıkararak, ilâhî ve insani tercih arasındaki makası kapatıp İslâm tarihinin kesintiye uğradığı yerden yeniden akmasını sağlar.

Kapat