Vesilecilik ( İkinci Kitap ) İkinci Kitap - Batı Düşüncesinden Seçme Metinler ve Eleştiriler

Stok Kodu:
9786256624047
Boyut:
16.5x22.5
Sayfa Sayısı:
288
Basım Tarihi:
2024-11
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
420,00TL
315,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 33,50TL
Havale/EFT ile: 308,70TL
Temin süresi 6 gündür.
9786256624047
978435
Vesilecilik ( İkinci Kitap )
Vesilecilik ( İkinci Kitap ) İkinci Kitap - Batı Düşüncesinden Seçme Metinler ve Eleştiriler
315.00

Vesilecilik, İslam dünyasında ve Avrupa’da yüzyıllarca entelektüel gündemi belirlemiş bir teori. Avrupa’da Orta Çağ’dan modern döneme geçişte ciddi etkisi olan ve modern Batı felsefesindeki tartışmaların merkezinde yer alan bu teori, felsefe tarihini anlamada kritik öneme sahip olmasına rağmen günümüzdeki anlatılarda neredeyse hiç geçmez. Etkin nedenselliği yalnızca Tanrı’nın kudretine veren, ancak yaratmayı belli bir düzen içinde vesile nedenlerle açıklayan vesilecilik, Batı’da Augustine’e kadar geri götürülebilir. İslam düşüncesinde özellikle kelâmcılar tarafından geliştirilmiş ve İbn Rüşd, Musa b. Meymûn, Aquinas gibi figürlerce Avrupa’ya aktarılmıştır. Descartes’ın metafiziğinde izlerine rastlanan bu teori, Malebranche, Geulincx ve Cordemoy tarafından sistematik hâle getirilmiştir. Malebranche’ın etkisiyle Berkeley, Hume, Jonathan Edwards, Leibniz, Locke ve Fontenelle gibi filozoflar vesilecilikten etkilenmiş ve bu teoriye getirdikleri eleştirilerle kendi görüşlerini geliştirmişlerdir.

Vesilecilik üzerine hazırladığımız derlemenin ikinci cildi, vesileciliğin Batı felsefesinde göz ardı edilen önemini açığa çıkaran temel metinleri içermekte ve yeni bir felsefe tarihi yazımının gerekliliğine işaret etmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 114,74    344,23   
6 60,58    363,48   
9 42,53    382,76   
12 33,50    401,97   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 315,00    315,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Vesilecilik, İslam dünyasında ve Avrupa’da yüzyıllarca entelektüel gündemi belirlemiş bir teori. Avrupa’da Orta Çağ’dan modern döneme geçişte ciddi etkisi olan ve modern Batı felsefesindeki tartışmaların merkezinde yer alan bu teori, felsefe tarihini anlamada kritik öneme sahip olmasına rağmen günümüzdeki anlatılarda neredeyse hiç geçmez. Etkin nedenselliği yalnızca Tanrı’nın kudretine veren, ancak yaratmayı belli bir düzen içinde vesile nedenlerle açıklayan vesilecilik, Batı’da Augustine’e kadar geri götürülebilir. İslam düşüncesinde özellikle kelâmcılar tarafından geliştirilmiş ve İbn Rüşd, Musa b. Meymûn, Aquinas gibi figürlerce Avrupa’ya aktarılmıştır. Descartes’ın metafiziğinde izlerine rastlanan bu teori, Malebranche, Geulincx ve Cordemoy tarafından sistematik hâle getirilmiştir. Malebranche’ın etkisiyle Berkeley, Hume, Jonathan Edwards, Leibniz, Locke ve Fontenelle gibi filozoflar vesilecilikten etkilenmiş ve bu teoriye getirdikleri eleştirilerle kendi görüşlerini geliştirmişlerdir.

Vesilecilik üzerine hazırladığımız derlemenin ikinci cildi, vesileciliğin Batı felsefesinde göz ardı edilen önemini açığa çıkaran temel metinleri içermekte ve yeni bir felsefe tarihi yazımının gerekliliğine işaret etmektedir.

Kapat