Yahudi Kutsal Metinlerinde Havva

Stok Kodu:
9786258349115
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
181
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-06
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
150,00TL
120,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 12,76TL
Havale/EFT ile: 117,60TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258349115
650969
Yahudi Kutsal Metinlerinde Havva
Yahudi Kutsal Metinlerinde Havva
120.00

Havva, Yahudi dininde önemli bir figürdür. Havva Yahudilik'te kadının sosyal ve kültürel hayattaki rolünü temsil etmektedir. Tekvin'de “Yaratılış” ve “İlk günah” ile ilgili geçen ifadeler erkek ve kadın cinsinin anlam ve değeri üzerinde belirleyici rol oynamıştır
Tekvin'de yaratılışla ilgili iki farklı anlatım vardır. Bu yaratışla ilgili birinci anlatım olan “Ruhban” metne göre kadın ve erkek aynı zamanda Tanrı'nın suretinde yaratılmıştır. Cinsiyet ayrımı ya da bir cinsin diğerine egemenliği yoktur. Tanrı'nın sureti erkekle bağdaşlaştırılmamış ve tüm insan ırkı Tanrı suretinde yaratılmıştır. Fakat ikinci anlatım olan “Yahvist” metne göre ise Tanrı Adem'i kaburga kemiğinden yaratmıştır. Bu anlatımda kadının yaratılışının sebebi erkeğin yalnızlığını gidermek ve ona yardımcı olmaktır. Erkeğin önce yaratılmış olmasının kabul görmesi, kadının sonradan gelen olarak itaatkârlığını meşrulaştırmaktadır. Yahudi geleneğinde baskın kadın algısının ve kadın erkek rollerinin oluşumunda Yahvist yaratılış hikâyesinin önemli bir etkisi vardır
Bir nevi kadının sembolü olan Havva'nın konumunun ikincil plana atıldığını anlamamıza yardımcı olan ikinci ifade ise “ilk günah”tır. Adem ve Havva Aden'de mutlu bir şekilde günlerini geçirirken, Havva'nın Tanrı'nın yasak kıldığı ağaçtan yemesi ve Adem'i ayartması sonucunda suçu tescillenmiştir. İlk günahın müsebbibi Havva olması nedeniyle Tanrı tarafından bazı yaptırımlara maruz bırakılmıştır. İlk günah işlenmesi ve bu günahın failinin Havva olması dolayısıyla Yahudi dininde kadının konumu olumsuz bir imaja bürünmüş ve kadın adeta günah keçisi ilan edilmiştir. Kadının bu olumsuz imajı Yahudilik'te erkeğin sorumluluğunu artırmış ve kadınların ancak erkeğe bağlı kalırlarsa olumsuz durumlarının kontrol altına alınacağı ifade edilmiştir. Buna sebep ise tüm kötülüklerin başı olarak, Havva'nın neden olduğu yasak ağaçtan yeme suçu gösterilmiş ve kadınların ayartıcı olduğu belirtilmiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 43,71    131,14   
6 23,08    138,47   
9 16,20    145,81   
12 12,76    153,13   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 120,00    120,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Havva, Yahudi dininde önemli bir figürdür. Havva Yahudilik'te kadının sosyal ve kültürel hayattaki rolünü temsil etmektedir. Tekvin'de “Yaratılış” ve “İlk günah” ile ilgili geçen ifadeler erkek ve kadın cinsinin anlam ve değeri üzerinde belirleyici rol oynamıştır
Tekvin'de yaratılışla ilgili iki farklı anlatım vardır. Bu yaratışla ilgili birinci anlatım olan “Ruhban” metne göre kadın ve erkek aynı zamanda Tanrı'nın suretinde yaratılmıştır. Cinsiyet ayrımı ya da bir cinsin diğerine egemenliği yoktur. Tanrı'nın sureti erkekle bağdaşlaştırılmamış ve tüm insan ırkı Tanrı suretinde yaratılmıştır. Fakat ikinci anlatım olan “Yahvist” metne göre ise Tanrı Adem'i kaburga kemiğinden yaratmıştır. Bu anlatımda kadının yaratılışının sebebi erkeğin yalnızlığını gidermek ve ona yardımcı olmaktır. Erkeğin önce yaratılmış olmasının kabul görmesi, kadının sonradan gelen olarak itaatkârlığını meşrulaştırmaktadır. Yahudi geleneğinde baskın kadın algısının ve kadın erkek rollerinin oluşumunda Yahvist yaratılış hikâyesinin önemli bir etkisi vardır
Bir nevi kadının sembolü olan Havva'nın konumunun ikincil plana atıldığını anlamamıza yardımcı olan ikinci ifade ise “ilk günah”tır. Adem ve Havva Aden'de mutlu bir şekilde günlerini geçirirken, Havva'nın Tanrı'nın yasak kıldığı ağaçtan yemesi ve Adem'i ayartması sonucunda suçu tescillenmiştir. İlk günahın müsebbibi Havva olması nedeniyle Tanrı tarafından bazı yaptırımlara maruz bırakılmıştır. İlk günah işlenmesi ve bu günahın failinin Havva olması dolayısıyla Yahudi dininde kadının konumu olumsuz bir imaja bürünmüş ve kadın adeta günah keçisi ilan edilmiştir. Kadının bu olumsuz imajı Yahudilik'te erkeğin sorumluluğunu artırmış ve kadınların ancak erkeğe bağlı kalırlarsa olumsuz durumlarının kontrol altına alınacağı ifade edilmiştir. Buna sebep ise tüm kötülüklerin başı olarak, Havva'nın neden olduğu yasak ağaçtan yeme suçu gösterilmiş ve kadınların ayartıcı olduğu belirtilmiştir.

Kapat