Yeni Ontoloji ''Var Bar'' - Türk Dilinde Felsefenin İmkanı

Stok Kodu:
9786258299045
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
180
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%10 indirimli
200,00TL
180,00TL
Taksitli fiyat: 12 x 19,14TL
Havale/EFT ile: 176,40TL
Temin süresi 6 gündür.
9786258299045
632971
Yeni Ontoloji ''Var Bar'' - Türk Dilinde Felsefenin İmkanı
Yeni Ontoloji ''Var Bar'' - Türk Dilinde Felsefenin İmkanı
180.00

Bu eser, iki alanla ilgilidir. Birincisi Türk Dili ikincisi felsefe. O nedenle yeni ontolojidir. Yeni ontoloji, meta-varlık çalışmaları ve varlık çalışmaları olmak üzere, iki temel alan çalışmasını imleyen bir ontolojidir. Biri varlık, diğeri meta-varlık alanıdır. Bu ontoloji Türk dili temellidir.
Türk dili ontolojisinin temel bir ilkesi vardır: Felsefeye Türk dilinden bakmak. İlke, Farabi (ö.950), Kaşgarlı (ö.1105) ve Ziya Gökalp’ten (ö.1924) mülhemdir. İlkesi gereği bu eser, özelde ontolojiye genelde felsefeye Türk dili temelinde bakmayı amaçlamakta, Türk dilinde felsefe üretiminin modern Türk felsefe kurumlarıyla başladığı gerçeğinden ve kabulünden hareket etmektedir. Ülkemizdeki modern felsefe kurumlarının başlangıcı, genelde İdadî ve Sultanî gibi modern mekteplere kadar geri götürülebilirse de, özelde başlangıcını Darulfünun oluşturmaktadır. Bu demektir ki ülkemizde üretilen felsefe çalışmalarının varlığı, İdadîler başlangıç alınırsa yüz elli yıllık, Darülfünun temel alınırsa yüz yirmi küsür yıllık bir geçmişe sahiptir. Darulfünun öncesi dönem, yeni ontolojinin meta-varlık alanıdır. Biz onu, “var” ile adlandırıyoruz.
Bu çalışmaya, mantık da denilebilirdi. Hegel mantık adını vermişti. Ancak biz metafizik ilavelerimiz nedeniyle ontolojiyi tercih ettik. Yine bu çalışma, bakış ilkesi ve yöntemi gereği Türk diliyle ilintilidir. Zira İhvan-ı Safa’ya (X.yy.) göre felsefî mantığı incelemek (nazar) isteyenlerin öncelikle dilbilim eğitimi almaları gerekmektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 65,57    196,70   
6 34,62    207,70   
9 24,30    218,72   
12 19,14    229,70   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 65,57    196,70   
6 34,62    207,70   
9 24,30    218,72   
12 19,14    229,70   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 65,57    196,70   
6 34,62    207,70   
9 24,30    218,72   
12 19,14    229,70   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 65,57    196,70   
6 34,62    207,70   
9 24,30    218,72   
12 19,14    229,70   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 65,57    196,70   
6 34,62    207,70   
9 24,30    218,72   
12 19,14    229,70   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 65,57    196,70   
6 34,62    207,70   
9 24,30    218,72   
12 19,14    229,70   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
12 -    -   

Bu eser, iki alanla ilgilidir. Birincisi Türk Dili ikincisi felsefe. O nedenle yeni ontolojidir. Yeni ontoloji, meta-varlık çalışmaları ve varlık çalışmaları olmak üzere, iki temel alan çalışmasını imleyen bir ontolojidir. Biri varlık, diğeri meta-varlık alanıdır. Bu ontoloji Türk dili temellidir.
Türk dili ontolojisinin temel bir ilkesi vardır: Felsefeye Türk dilinden bakmak. İlke, Farabi (ö.950), Kaşgarlı (ö.1105) ve Ziya Gökalp’ten (ö.1924) mülhemdir. İlkesi gereği bu eser, özelde ontolojiye genelde felsefeye Türk dili temelinde bakmayı amaçlamakta, Türk dilinde felsefe üretiminin modern Türk felsefe kurumlarıyla başladığı gerçeğinden ve kabulünden hareket etmektedir. Ülkemizdeki modern felsefe kurumlarının başlangıcı, genelde İdadî ve Sultanî gibi modern mekteplere kadar geri götürülebilirse de, özelde başlangıcını Darulfünun oluşturmaktadır. Bu demektir ki ülkemizde üretilen felsefe çalışmalarının varlığı, İdadîler başlangıç alınırsa yüz elli yıllık, Darülfünun temel alınırsa yüz yirmi küsür yıllık bir geçmişe sahiptir. Darulfünun öncesi dönem, yeni ontolojinin meta-varlık alanıdır. Biz onu, “var” ile adlandırıyoruz.
Bu çalışmaya, mantık da denilebilirdi. Hegel mantık adını vermişti. Ancak biz metafizik ilavelerimiz nedeniyle ontolojiyi tercih ettik. Yine bu çalışma, bakış ilkesi ve yöntemi gereği Türk diliyle ilintilidir. Zira İhvan-ı Safa’ya (X.yy.) göre felsefî mantığı incelemek (nazar) isteyenlerin öncelikle dilbilim eğitimi almaları gerekmektedir.

Kapat