ÇEND GOTIN DER HEQÊ NIVÎSKAR Û BERHEMÊ DE
Berê gotin hebû. Gotin difûre, nivîs dimîne…
Dîrok bi nivîsê dest pê dike. Ger nivîs tunebe dîrok “tune” tê hesibandin. Tilisma pênûs û nivîsê di vê yekê de ye. Ew deng li bêdawîtîyê dike. Tekane navgîn e ku dîyardeyên dîrokî radiguhêzîne û vediguhêzîne… Gava nivîs tê estetîzekirin, hunera wêjeyê diafire. Nivîskar, wekî kirdeyê hunera nivîsînê, bi berpirsîyeke dîrokî tê ser dikê. Ew berpirsî, ji hemû meylên subjektîf azadkirî realîze dibe… Ji ber ku nivîskar dîtyarê herî qebûlkirî yê dîrokê ye…
Berhem, çi qas jî di prîzmaya subjektîf ya nivîskar re derbas bibe û teşe bigire jî, hîma dîyardeyî naguhere… Berhem, wekî şiroveyeke hîma dîyardeyî derdikeve pêşberî me…
Nivîskar Memet Takır, bi berpirsî û dîtyarîya demajoyekê derdikeve pêşberî me… Nivîskarê ku zaroktî û xortanîya wî li Amedê bihurîye, di sala 1980yî û di 18 salîya xwe de, bi hatina faşîzma 12ê Îlonê, dibe kirdeyekî têgiha dîltîya sîyasî. Tê girtin. Di şertûmercên hovane yên “Zindana Bi Nimroya 5” de teşe digire. Di sala 1983yan de, cezayê bidarvekirinê didinê…
Li hemû derên Tirkîyeyê, wekî dîlekî sîyasî, ew ji vê girtîgehê sirgûnî wê girtîgehê dikin û di 12 girtîgehan de heps dipê… Rojên wî yên dîltîyê ku 20 sal û 7 roj didomin, di sala 2000î de bi biryara berdanê bi dawî dibe… Nivîskar, vê pêlê li Amedê dijî û kar û xebatên xwe yên nivîsînê li vê derê dikudîne…
Nêzikîya nivîskar ya bi nivîs û wêjeyê re, di şertûmercên zindanîbûnê de aj dide û roj bi roj geşe dide xwe… Cara pêşî bi pirtûka xwe ya bi navê Tîndayê şêweyê xwe datîne rastê… Vegotineke alegorîk ya hûrûkûr, kûrbûna dilînî ya balrakêş mohra xwe li berhemê dixe…
Herçî Zinarên Naletkirî ye ku ew wekî berhemeke şanoyê nivîsîye, wekî darêjtina rastînîya civatî ya Kurdan derdikeve pêşberî me… Berhema ku bi honandineke folklorî ya xurt, bi vegotineke hûrûkûr û bi şêwazeke petî teşe digire, bi fîgurên xwe yên lehengên vegotinê, mîna ku xîtabî hemû deman dike… Vegotina rewan û lîrîk, berhemê nêzî şahberhema teatralîyê dike… Seqaya dastanî, di hemû rêzikên berhemê de dide der…
Bi vî alîyê xwe ve, Zinarên Naletkirî, heq dike ku bibe şahberhemek… Bi hêvî û bawerîya ku xwîner bi xwendina wê, ji alî tevkarîya berhemên hunerî ve, geşe bide xwe…
15ê Cotmeha 2023yan, Amed...
YAZAR VE ESER HAKKINDA BİRKAÇ SÖZ
Önce söz vardı. Söz uçar yazı kalır...
Tarih yazıyla başlar. Yazı yoksa tarih “yok” hükmündedir. Yazının ve kalemin tılsımı buradan gelir.Sonsuza hitap eder. Tarihsel olguların taşıyıcısı ve aktarımının biricik aracıdır... Yazının estetize edilmesi edebiyat sanatını doğurur. Yazım sanatının öznesi olarak yazar, tarihi bir sorumlulukla çıkar sahneye.
O sorumluluk tüm subjektif eğilimlerden bağımsız olarak realize olur... Çünkü tarihin en geçerli tanığıdır yazar...
Eser, istenildiği kadar yazarın kendi subjektif prizmasından geçerek şekillense de dayandığı olgusal temel değişmez... Eser, sözkonusu olgusal temelin bir yorumu olarak çıkar karşımıza...
Yazar Memet TAKIR tarihi bir sürecin tanıklığı ve sorumluluğuyla çıkar karşımıza... Çocukluk ve gençlik yıllarını Diyarbakır’da geçiren yazar,1980 yılında henüz 18 yaşında iken 12 Eylül faşizmi ile siyasi tutsaklık kavramının öznesi olur. Tutuklanır. Ünlü “5 No’lu Zindanında” vahşet koşullarında gençlik yılları şekillenir. 1983 yılında idam cezasına çarptırılır...
Tüm Türkiye’de siyasi bir tutsak olarak bir cezaevinden bir başkasına sürgün edilerek 12 cezaevinde yatar hapisligini... 20 yıl 7 gün süren zorlu tutsaklık günleri 2000 yılında gelen tahliye kararı ile son bulur... Hâlen Diyarbakır’da yaşamakta ve yazım çalışmalarını burada sürdürmektedir...
Yazarın yazı ve edebiyata ilgisi işte bu zindan koşulları içinde filizlenir ve giderek olgunlaşır... Kendi tarzını ilk kez “Tinda” adlı şiir kitabında ortaya koyar... Yoğun bir alegorik anlatım, çarpıcı bir duygusal derinlik ve yoğunluk esere damgasını vurur...
Tiyatro yapıtı olarak kaleme aldığı “Lanetli Kayalar” ise Kürt toplumsal gerçekliğinin teatral bir dökümü olarak karşımıza çıkar...Sağlam folklorik bir kurgu, yoğun alegorik bir anlatım ve sade bir üslupla şekillenen eser, kahraman ve figürleriyle tüm zamanlara hitap eder gibidir... Akıcı ve lirik bir anlatım eseri epope tarzına yakın bir teatral başyapıta dönüştürür... Destansı bir hava eserin tüm satırlarında kendini gösterir...
Bu yönüyle “Lanetli Kayalar” iddialı bir başyapıt olmayı hakeder. Okurun zenginlesecegi, kendine çok şey katacağı bir eser olma inanç ve umuduyla...
Diyarbakır, 15 Ekim 2023
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | 57,70 | 173,10 |
6 | 30,46 | 182,78 |
9 | 21,39 | 192,47 |
12 | 16,84 | 202,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | 57,70 | 173,10 |
6 | 30,46 | 182,78 |
9 | 21,39 | 192,47 |
12 | 16,84 | 202,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | 57,70 | 173,10 |
6 | 30,46 | 182,78 |
9 | 21,39 | 192,47 |
12 | 16,84 | 202,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | 57,70 | 173,10 |
6 | 30,46 | 182,78 |
9 | 21,39 | 192,47 |
12 | 16,84 | 202,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | 57,70 | 173,10 |
6 | 30,46 | 182,78 |
9 | 21,39 | 192,47 |
12 | 16,84 | 202,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | 57,70 | 173,10 |
6 | 30,46 | 182,78 |
9 | 21,39 | 192,47 |
12 | 16,84 | 202,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,40 | 158,40 |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |
ÇEND GOTIN DER HEQÊ NIVÎSKAR Û BERHEMÊ DE
Berê gotin hebû. Gotin difûre, nivîs dimîne…
Dîrok bi nivîsê dest pê dike. Ger nivîs tunebe dîrok “tune” tê hesibandin. Tilisma pênûs û nivîsê di vê yekê de ye. Ew deng li bêdawîtîyê dike. Tekane navgîn e ku dîyardeyên dîrokî radiguhêzîne û vediguhêzîne… Gava nivîs tê estetîzekirin, hunera wêjeyê diafire. Nivîskar, wekî kirdeyê hunera nivîsînê, bi berpirsîyeke dîrokî tê ser dikê. Ew berpirsî, ji hemû meylên subjektîf azadkirî realîze dibe… Ji ber ku nivîskar dîtyarê herî qebûlkirî yê dîrokê ye…
Berhem, çi qas jî di prîzmaya subjektîf ya nivîskar re derbas bibe û teşe bigire jî, hîma dîyardeyî naguhere… Berhem, wekî şiroveyeke hîma dîyardeyî derdikeve pêşberî me…
Nivîskar Memet Takır, bi berpirsî û dîtyarîya demajoyekê derdikeve pêşberî me… Nivîskarê ku zaroktî û xortanîya wî li Amedê bihurîye, di sala 1980yî û di 18 salîya xwe de, bi hatina faşîzma 12ê Îlonê, dibe kirdeyekî têgiha dîltîya sîyasî. Tê girtin. Di şertûmercên hovane yên “Zindana Bi Nimroya 5” de teşe digire. Di sala 1983yan de, cezayê bidarvekirinê didinê…
Li hemû derên Tirkîyeyê, wekî dîlekî sîyasî, ew ji vê girtîgehê sirgûnî wê girtîgehê dikin û di 12 girtîgehan de heps dipê… Rojên wî yên dîltîyê ku 20 sal û 7 roj didomin, di sala 2000î de bi biryara berdanê bi dawî dibe… Nivîskar, vê pêlê li Amedê dijî û kar û xebatên xwe yên nivîsînê li vê derê dikudîne…
Nêzikîya nivîskar ya bi nivîs û wêjeyê re, di şertûmercên zindanîbûnê de aj dide û roj bi roj geşe dide xwe… Cara pêşî bi pirtûka xwe ya bi navê Tîndayê şêweyê xwe datîne rastê… Vegotineke alegorîk ya hûrûkûr, kûrbûna dilînî ya balrakêş mohra xwe li berhemê dixe…
Herçî Zinarên Naletkirî ye ku ew wekî berhemeke şanoyê nivîsîye, wekî darêjtina rastînîya civatî ya Kurdan derdikeve pêşberî me… Berhema ku bi honandineke folklorî ya xurt, bi vegotineke hûrûkûr û bi şêwazeke petî teşe digire, bi fîgurên xwe yên lehengên vegotinê, mîna ku xîtabî hemû deman dike… Vegotina rewan û lîrîk, berhemê nêzî şahberhema teatralîyê dike… Seqaya dastanî, di hemû rêzikên berhemê de dide der…
Bi vî alîyê xwe ve, Zinarên Naletkirî, heq dike ku bibe şahberhemek… Bi hêvî û bawerîya ku xwîner bi xwendina wê, ji alî tevkarîya berhemên hunerî ve, geşe bide xwe…
15ê Cotmeha 2023yan, Amed...
YAZAR VE ESER HAKKINDA BİRKAÇ SÖZ
Önce söz vardı. Söz uçar yazı kalır...
Tarih yazıyla başlar. Yazı yoksa tarih “yok” hükmündedir. Yazının ve kalemin tılsımı buradan gelir.Sonsuza hitap eder. Tarihsel olguların taşıyıcısı ve aktarımının biricik aracıdır... Yazının estetize edilmesi edebiyat sanatını doğurur. Yazım sanatının öznesi olarak yazar, tarihi bir sorumlulukla çıkar sahneye.
O sorumluluk tüm subjektif eğilimlerden bağımsız olarak realize olur... Çünkü tarihin en geçerli tanığıdır yazar...
Eser, istenildiği kadar yazarın kendi subjektif prizmasından geçerek şekillense de dayandığı olgusal temel değişmez... Eser, sözkonusu olgusal temelin bir yorumu olarak çıkar karşımıza...
Yazar Memet TAKIR tarihi bir sürecin tanıklığı ve sorumluluğuyla çıkar karşımıza... Çocukluk ve gençlik yıllarını Diyarbakır’da geçiren yazar,1980 yılında henüz 18 yaşında iken 12 Eylül faşizmi ile siyasi tutsaklık kavramının öznesi olur. Tutuklanır. Ünlü “5 No’lu Zindanında” vahşet koşullarında gençlik yılları şekillenir. 1983 yılında idam cezasına çarptırılır...
Tüm Türkiye’de siyasi bir tutsak olarak bir cezaevinden bir başkasına sürgün edilerek 12 cezaevinde yatar hapisligini... 20 yıl 7 gün süren zorlu tutsaklık günleri 2000 yılında gelen tahliye kararı ile son bulur... Hâlen Diyarbakır’da yaşamakta ve yazım çalışmalarını burada sürdürmektedir...
Yazarın yazı ve edebiyata ilgisi işte bu zindan koşulları içinde filizlenir ve giderek olgunlaşır... Kendi tarzını ilk kez “Tinda” adlı şiir kitabında ortaya koyar... Yoğun bir alegorik anlatım, çarpıcı bir duygusal derinlik ve yoğunluk esere damgasını vurur...
Tiyatro yapıtı olarak kaleme aldığı “Lanetli Kayalar” ise Kürt toplumsal gerçekliğinin teatral bir dökümü olarak karşımıza çıkar...Sağlam folklorik bir kurgu, yoğun alegorik bir anlatım ve sade bir üslupla şekillenen eser, kahraman ve figürleriyle tüm zamanlara hitap eder gibidir... Akıcı ve lirik bir anlatım eseri epope tarzına yakın bir teatral başyapıta dönüştürür... Destansı bir hava eserin tüm satırlarında kendini gösterir...
Bu yönüyle “Lanetli Kayalar” iddialı bir başyapıt olmayı hakeder. Okurun zenginlesecegi, kendine çok şey katacağı bir eser olma inanç ve umuduyla...
Diyarbakır, 15 Ekim 2023